"Cum se exprima brandurile de apa minerala la raft" | Progresiv

Piata apei minerale se deosebeste de restul bauturilor non-alcoolice prin faptul ca decizia de cumparare este influentata nu atat de proprietatile organoleptice ale produsului, uneori insesizabile consumatorului de la un brand la altul, cat de ambalaj si de specificul locului de achizitie.

Mai mult, piata este puternic descrisa de un comportament de cumparare si consum conservator, ancorat in sentimentul de siguranta inspirat de autenticitatea brandului. In functie de aceasta se dezvolta ulterior loializarea puternica fata de brandul ales.

Punctul de achizitie pune consumatorul intr-un context ce ii dicteaza anumiti parametri mentali (motivatii) cu influenta in luarea deciziei finale de cumparare. De exemplu, atunci cand consumatorul se afla intr-o benzinarie, este interesat mai degraba de caracterul nomad al unui brand – sticle de volume mici, usoare dar rezistente, pe care le poate lua cu el la drum - si este dispus sa experimenteze si sa aleaga de la ape cu arome, pana la branduri de import la preturi premium, pentru ca riscul asociat achizitiei este minim, iar frecventa scazuta. In schimb, cand se afla la supermarket si cumpara pentru intreaga familie, de cele mai multe ori pentru o saptamana intreaga, exista un cumul de factori care ii influenteaza decizia: siguranta produsului, cantitatea suficienta, promotiile, usurinta in transportare (existenta unei folii rezistente si a unui maner in cazul baxurilor si a pet-urilor cu volume intre 5 si 10L), pozitionarea la raft. Toti acesti factori concureaza cu un ambalaj „frumos”, dar nefunctional.

Cand cumpara din comertul traditional, de obicei in ambalaje unitare de 2L, ambalajul poate influenta puternic decizia de cumparare. Focusul se muta de pe parametrii de functionalitate pe parametrii emotionali. Consumatorul este interesat de autenticitatea produsului data de o sursa de origine credibila si cu notorietate – izvorul - si de asocierea brandului cu ideea de sanatate, prospetime, puritate (calitatea perceputa). Perceptia asupra calitatii produsului se formeaza gratie principalului vector de comunicare al brandului la raft, ambalajul, prin designul structural si prin eticheta.

Forma sticlei este principalul purtator de mesaj

Tinand cont de toate aceste caracteristici ale compor­tamentului de cumparare, din punct de vedere structural exista cateva principii de respectat in design pentru a ajunge pe lista consumatorului. Trecand peste aspectele tehnice (precum functia de protectie a produsului, usurinta de utilizare, rezistenta), ambalajul structural are mai ales valente emotionale. Forma sticlei este principalul purtator de mesaj si numarul 1 in identificarea brandului, diferentiindu-l in raport cu concurentii. Culoarea sticlei ajuta la acceptarea brandului in categorie prin nasterea de atribute ca puritate, curatenie etc, esentiale in acceptiunea consumatorului. De exemplu, daca o sticla incolora spune puritate absoluta, una bleu/ azuriu transparent transmite curatenie, iar una albastru inchis transparent spune gust puternic, aspru sau de ce nu, autenticitate.

Global vorbind, culoarea a devenit, in comertul modern, cel mai mare identificator al brandurilor, lucru valabil si pentru etichetele brandurilor de apa, nu doar pentru sticle. Pe langa rolul de identificare, eticheta are si rol de informare, dar mai ales de transmitere a ideii centrale a brandului, iar pozitionarea acestei idei pe sticla determina vizibilitatea la raft. Respectarea acestor standarde contribuie la asigurarea impactului la raft si are o influenta directa in vanzari.

valentines day trandafiri flori cadour cuplu ziua indragostitilor tazz vanzari sex shopuri. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Tazz: Trandafirii si lalelele albe, cele mai comandate flori de Valentine’s Day
Trandafirii si lalelele albe sunt cele mai comandate flori de Valentine’s Day în cadrul platformei Tazz by eMAG, achiziționată anul trecut de...
Un fost executiv Cora, promovat în cadrul Freshful by eMAG. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Un fost executiv Cora, promovat în cadrul Freshful by eMAG
Cu o experiență de peste 20 de ani în industria de retail, Anca-Maria Popescu a preluat rolul de Head of Buying Fruits & Vegetables, Meat,...
Alimentele continuă să se scumpească. Prețuri cu peste 2% mai mari după primele trei luni ale anului
2025 a început cu un nou val de scumpiri
Prima lună a acestui an a venit la pachet cu o creștere medie a prețurilor de 5%, mare parte din alimentele incluse în analiza Institutului...
Nestle anunt performanta financiara 2024, foto Silvia Sticlea detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Nestlé România, „creștere sănătoasă” în 2024
Nestlé România a continuat trendul de creștere și a încheiat anul 2024 cu o creștere organică de 4,5% la nivelul cifrei de afaceri, peste...
Exonia investește 1,7 mil. euro într-o nouă fabrică de hârtie cerată, prima de acest fel din estul Europei. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Exonia investește 1,7 mil. euro într-o fabrică de hârtie cerată
Grupul Exonia, unul dintre principalii jucători din industria ambalajelor din România, a investit aproximativ 1,75 milioane de euro într-o...
Lidl inaugurează un nou magazin în județul Brașov. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Lidl inaugurează un nou magazin în județul Brașov
Lidl continuă investițiile pe plan local prin deschiderea unui nou magazin în Hărman, județul Brașov. Noul magazin Lidl din comuna Hărman,...