Colgate-Palmolive: profit in crestere cu 13,7% in trimestrul doi | Progresiv
Colgate-Palmolive a raportat un venit net in cel de-al doilea semestru al anului 2009 de 561,6 milioane de dolari, in crestere cu 13,7% fata de cel realizat in perioada similara a anului trecut, cotat la cifra de de 493,8 milioane.
La nivel global, vanzarile au descrescut in cel de-al doilea semestru cu 5,5% ajungand la valoarea de 3,745 miliarde de dolari iar volumul per unitate s-a depreciat cu 1,5%. Scaderile sunt completate de cresterea vanzarilor organice cu 6% dar si a pretului global care a crescut cu 7,5%.
Profitul operational a depasit suma cumulata in al doilea trimestru al anului 2008, de 788, 4 milioane de dolari ajungand in acceasi perioada a lui 2009 la valoarea de 887, 1 milioane de dolari.
Compania a raportat la nivelul Europei si a zonei Pacificului de Sud o depreciere a vanzarilor de 18% iar a volumului per unitate de 3%. In acelasi context, pretul a crescut cu 1% iar rata de schimb s-a depreciat pana la 16%. Vanzarile organice la nivelul Europei si a regiunii Pacificului de Sud au scazut cu 1,5%.
Produsele de ingrijire orala ale companiei Colgate-Palmolive au fost lider de piata In Europa si zona Pacificului de Sud, pasta de dinti inregistrand vanzari semnificative in Germania, Grecia, Elvetia si Cehia. Printre produsele premium de ingrijire orala cel mai bine vandute s-au numarat: Colgate Total Advanced Clean, Colgate Max White si Colgate Sensitive Enamel Protect.
In Romania, compania si-a sistat activitatea productiva prin inchiderea fabricii de la Brasov, transferand astfel productia in Polonia. Grupul a intrat pe piata din Romania in 1992 cand a infiintat societatea mixta Colgate-Palmolive Romania, alaturi de Norvea.





