CE Market mizeaza pe non-food in comertul traditional | Progresiv
Desi principalul focus al magazinelor CE Market sunt produsele nealimentare, proprietarii retelei vor sa adauge, cu fiecare noua deschidere, noi game de produse in sortimentatie. Cel mai nou magazin are oferta cea mai completa, dar si cea mai mare suprafata de vanzare din intreaga retea.
Date esentiale:
- Adresa: Bd. Unirii, Bl. E1-E2, Buzau
- Suprafata de vanzare: 600 mp
- Suprafata totala: 700 mp
- Numar SKU-uri: peste 4.000
- Pondere alimente: 20%
- Numar case de marcat: 3
Ultimul magazin CE Market, inaugurat in cursul lunii octombrie la Buzau pe Bulevardul Unirii, este si cel mai mare al retelei. Aflat intr-un spatiu inchiriat, ocupat anterior de un restaurant, acesta are o suprafata totala de 700 de metri patrati, din care 600 de metri patrati reprezinta spatiul de vanzare. Sortimentatia, de circa 4.000 de SKU-uri in prezent, va mai creste in perioada urmatoare pe masura ce negocierile cu furnizorii de produse alimentare vor fi finalizate. Si personalul magazinului, deservit initial de zece angajati, urmeaza sa creasca.
Daca majoritatea magazinelor care comercializeaza bunuri de larg consum se concentreaza pe vanzara de produse alimentare, magazinul CE Market se axeaza in special pe produsele nealimentare. Cea mai mare parte a produselor - peste 60% din articolele listate la raft – sunt produse de grupul Asil din Galati, din care face parte si reteaua CE Market. Este vorba de produse din hartie (servetele, hartie igienica, prosoape de bucatarie), servetele umede, detergenti, solutii de curatat diverse suprafete, sapun lichid, odorizante de camera, saci menajeri – acoperind aproape tot ce inseamna articole pentru igiena corpului si curatenia locuintei. In plus, magazinul are si o oferta bogata de articole din mase plastice.
Alimentele reprezinta doar 20% din intreaga sortimentatie, cele mai bine reprezentate categorii fiind bauturile racoritoare, dulciurile si produsele de bacanie.
Singurele produse proaspete din magazin sunt branzeturile Hochland, producatorul avand o vitrina frigorifica personalizata in magazin. Oficialii companiei spun insa ca alti producatori de alimente proaspete, precum Cris-Tim, Müller sau Covalact, urmeaza sa devina furnizori ai magazinului in viitorul apropiat. „Magazinele CE Market sunt concepute dupa modelul supermarketurilor si, in curand, vor lista si produse proaspete din carne, legume sau fructe. Vrem ca oamenii care isi fac cumparaturile din magazinul nostru sa gaseasca aici tot ce au nevoie, astfel incat sa nu mai fie nevoiti sa intre si in alte spatii comerciale”, a declarat Cornel Oancea, directorul CE Market. Produsele Asil se bucura de o vizibilitate buna in interiorul spatiului de vanzare. Acesta este alcatuit din doua incaperi cu o portiune de legatura relativ ingusta. Alimentele si bauturile sunt asezate de-a lungul peretelui din stanga, in timp ce in zona centrala si in parta dreapta sunt organizate produsele de ingrijire a corpului si pentru curatenia locuintei. In partea din spate se afla articolele de menaj si din mase plastice. Tot in spate se afla o a doua intrare in magazin, dotata cu o casa de marcat.
Cardurile de fidelitate, lansate recent
Retelele internationale de retail sunt bine reprezentate in Buzau, oras cu peste 108.000 de locuitori, unde exista doua hypermarketuri (Carrefour si Kaufland), un supermarket (Carrefour Market) si trei discountere (Lidl, Penny Market si Penny Market XXL). Chiar si in aceste conditii, retailul traditional si-a continuat propria dezvoltare, existand aici un numar semnificativ de magazine locale amenajate modern, care dau cumparartorilor posibilitatea de a-si alege singuri marfa si de a o plati la casa.Chiar si pe Bulevardul Unirii exista o serie de astfel de unitati comerciale, in apropierea noului CE Market.Oficialii companiei spun ca statia de autobuz din dreptul magazinului este un generator de trafic de vizitatori in noul magazin.
Pe de alta parte, in apropierea magazinului nu exista spatii comerciale
operate de alte retele de retail. „Incercam sa ne pozitionam in zonele unde nu sunt prezente alte retele de magazine”, explica Oancea. Din toamna acestui an, reteaua CE Market si-a lansat propriile carduri de fidelitate, disponibile si la noul magazin din Buzau. Sistemul da cumparatorilor posibilitatea de a cumpara o serie de produse la preturi reduse fata de cele de la raft. Produsele oferite la preturi promotionale sunt incluse intr-un flyer editat o data la doua luni. Planurile CE Market vizeaza extinderea beneficiilor oferite clientilor prin intermediul acestor carduri. Cumparatorii vor putea strange puncte bonus pe baza carora vor primi premii. De asemenea, vor fi anuntati prin SMS de noile oferte promotionale valabile in magazinele CE Market.
Planuri de extindere cu trei cifre
Magazinul deschis la Buzau este al 21-lea din reteaua CE Market, care a depasit 20 de unitati comerciale in numai tei ani. Prima unitate comerciala a fost deschisa in septembrie 2009 la Galati, oras unde reteaua detine si numarul cel mai mare de unitati, respectiv 14 magazine. CE Market mai opereaza trei magazine la Braila, doua la Fetesti si doua la Buzau. Investitia medie in amenajarea si deschiderea unui nou magazin se ridica la 40.000 de euro.
„Am vrut sa ne dezvoltam mai intai in judetele limitrofe Galatiului. Am primit insa propuneri de a deschide magazine in franciza in Bucuresti, Giurgiu, Bacau sau Brasov, insa nu am luat inca o decizie daca ne vom dezvolta si prin franciza”, a afirmat directorul CE Market. Planurile companiei prevad ca reteaua CE Market sa ajunga la 100 de unitati comerciale in urmatorii ani. Compania are in prezent 135 de angajati, insa extinderea planificata va determina si cresterea numarului de angajati. „Cu cat locatiile vor fi mai mari, cu atat va trebui sa recrutam mai multi angajati”, sustine Cornel Oancea
Suprafata totala a magazinelor CE Market se ridica la 2.500 – 3.000 de metri patrati, din care 80% reprezinta suprafata de vanzare. Unitatile comerciale au spatii cuprinse intre 80 si 700 de metri patrati. Pana la inaugurarea magazinului de pe Bulevardul Unirii din Galati, cel mai mare magazin era situat in centrul orasului Galati, cu o suprafata totala de 620 metri patrati si un trafic zilnic de 350 – 400 de persoane.
Aprovizionarea magazinelor se face prin intermediul depozitului central din Galati, cu o suprafata de 2.000 de metri patrati. Distributia este organizata pe categorii de produse, astfel incat in fecare zi magazinele sunt aprovizionate cu anumite categorii de produse. CE Market Group a inregistrat in 2011 o cifra de afaceri de 7,85 milioane de lei (1,8 milioane de euro). Pentru acest an, reprezentantii companiei estimeaza un avans al afacerilor de peste 50%, la valoarea de circa 3 milioane de euro.