AUSTRIA: Agrana reports reduction in revenue on lower prices | Progresiv

Agrana, the global sugar, starch and fruit products manufacturer, posted reductions in revenue and EBIT in the opening quarter of the 2015|16 financial year, as a result of lower market prices. Compared to the year-earlier quarter, the Group's revenue declined by 5.3% in the first three months, to 612.7 million euros. AUSTRIA: Agrana reports reduction in revenue on lower prices

As expected, operating profit (EBIT), at 31.6 million euros, was down significantly, with a decline of 40.3% from the prior year's first quarter. While in the Sugar segment the significant erosion in sales prices detracted from revenue and led to a negative operating result, EBIT in the Starch segment improved somewhat. In the Fruit segment, EBIT eased year-on-year as expected, as a result of a modest dip in the profit trend in fruit juice concentrates.

Net financial items in the first quarter of 2015|16 amounted to a net expense of 1.7 million euros (Q1 of prior year: net expense of 2.7 million euros); the year-on-year improvement arose primarily from the net interest result. After an income tax expense of 8.3 million euros, corresponding to a tax rate of 27.8% (Q1 of prior year: 21.9%), profit for the period was 21.6 million euros (Q1 of prior year: 39.2 million euros).

In the Sugar segment the trend of the previous two quarters continued. Revenue in the first quarter of 2015|16 fell substantially by 20.2% year-on-year, to 147.8 million euros. The reasons were a significant reduction in sales prices and also a decrease in quantities sold into the sugar-using industry. The negative EBIT (–1.9 million euros) was likewise attributable to the significant drop in sales prices compared with the prior year. Lower raw material costs (particularly for raw sugar) were not able to compensate for the revenue reduction. (www.foodingredientsfirst.com)

Partener, coordonator al practicii de Impozite indirecte și liderul sectorului de Retail şi Produse de Consum, EY România
Cinci din zece români, îngrijorați de scumpirea alimentelor
Peste jumătate dintre respondenți (56%) sunt preocupați de creșterea costurilor pentru energie electrică, gaz și apă. Accesul la asistență...
Paco Supermarkets, inaugurare magazin Tulnici, judetul Vrancea
Paco Supermarkets, investiție de 700.000 euro în cel de-al 19-lea magazin
Paco Supermarkets continuă investițiile în dezvoltarea rețelei de magazine și bifează o nouă deschidere în județul Vrancea. Noul supermarket...
Freshful by eMAG a depășit pragul de 100.000 de clienți. Care este bugetul lunar pentru alimente
Freshful by eMAG: românii alocă 1.000 de lei pentru coșul de cumpărături de Crăciun
Românii au început să se pregătească serios pentru Crăciun cu o săptămână înainte, reiese din numărul comenzilor care s-au dublat în...
Proprietarii Carne și Sare vor să revoluționeze conceptul de ”măcelărie” cu o locație nouă în 2025. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Proprietarii Carne și Sare vor să intre în București cu un nou concept de măcelărie
Lansat în 2022, businessul Carne și Sare numără în prezent trei locații și își propune să revoluționeze în 2025 conceptul de...
Monica Arapalea Bringo cumparaturi Craciun cumparaturi online sezonul festiv. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Ce comandă românii prin Bringo în sezonul festiv
Bringo, primul serviciu de livrare rapidă a cumpărăturilor online prin personal shopper din România, a înregistrat o creștere semnificativă a...
Tazz cumparaturi supermarketuri produse online vanzari fmcg tazz by emag. curier livrare rapida cumparaturi. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Supermarketurile din Tazz, creștere de 180% a vânzărilor față de 2023
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare rapidă din România, anunță clasamentul celor mai vândute produse din categoriile...