Studiu: Magazinele de proximitate câștigă teren datorită restricțiilor de circulație

Măsurile impuse de autorități pentru a combate pandemia de coronavirus influențează puternic comportamentele de consum ale românilor. Cumpărăturile sunt făcute de la cel mai apropiat magazin și aproape de fiecare dată este vorba despre refacerea stocurilor, nu despre top-upuri. Studiu: Magazinele de proximitate câștigă teren datorită restricțiilor de circulație

Chiar și în aceste condiții, tot magazinele de proximitate câștigă teren în fața hypermarketurilor, deși ambele raportează vânzări în creștere. Datele unui studiu Nielsen arată că în perioada 26 februarie - 29 martie supermarketurile au crescut cel mai mult în valoare (+36,1%), iar hypermarketurile cel mai puțin ( +25,4%), în timp ce magazinele de tip cash&carry, care alimentează și comerțul tradițional, au înregistrat vânzări cu 34,5% mai mari decât în perioada similară a anului trecut.

După vârful acut înregistrat  în săptămâna 9-15 martie, când unele tipuri de produse au înregistrat creșteri spectaculoase de volume (săpunuri și produse de igienă personală +466%, paste făinoase +378%), cantitățile cumpărate ulterior au început să scadă ușor.  În săptămâna 23-29 martie, produsele de igienă personală au crescut cu 216% în volum, la jumătate față de mijlocul lunii martie, iar pastele făinoase cu 127% față de aceeași săptămână din 2019.

În plus, schimbarea obiceiurilor de cumpărare se observă cu precădere în categoria produselor de tutun, de exemplu. Această categorie a înregistrat o creștere de volum de 19% în supermarketuri, în timp ce în hypermarket vânzările de tutun au scăzut cu 6%.

Datele Nielsen arată că în perioada de la începutul pandemiei și până în 29 martie s-a înregistrat o creștere totală a vânzărilor de bunuri de larg consum de 31,3% în valoare, mai mare pentru produsele de îngrijire a locuinței (+49,9%), de îngrijire personală (+40,7%) și alimente (+39,5%) și mai puțin pentru băuturile alcoolice (+10%).

Vânzările de alimente, frânare bruscă la început de an
Vânzările de alimente, frânare bruscă la început de an
Comerțul cu alimente, băuturi și tutun s-a întors pe scădere la începutul acestui an raportat la finalul anului trecut, arată datele...
Piața FMCG, prinsă în vârtejul luptei cu inflația
Piața FMCG, prinsă în vârtejul luptei cu inflația
Deși un an al schimbărilor, 2023 a fost marcat de reducerea inflației, generând astfel o redresare a vânzărilor FMCG. Concret, vorbim despre un...
RetailZoom: Retailul scade, pe fondul încetinirii consumului
RetailZoom: Retailul scade, pe fondul încetinirii consumului
Dacă în 2020-2021 coșul mediu de cumpărături din supermarketuri cuprindea în medie 6-7 produse, în prezent numărul a scăzut la cinci...
Dinamica vânzărilor din piața FMCG în S1, încă în perioada de rezistență la criză
Dinamica vânzărilor din piața FMCG în S1, încă în perioada de rezistență la criză
În contextul unui an care a început cu lejeritate din punctul de vedere al restricțiilor pandemiei, dar care a înregistrat tensiuni globale și...
Preferințele shopperilor români, înainte și după pandemie
Preferințele shopperilor români, înainte și după pandemie
Opt din 10 categorii FMCG au crescut în 2019 în România, potrivit datelor Nielsen Retail Audit prezentate în cadrul webinarului Shopper World...
Cât de mult a crescut retailul în România în primele trei săptămâni de coronavirus
Cât de mult a crescut retailul în România în primele trei săptămâni de coronavirus
Extinderea infectărilor cu SARS-Cov-2 pe teritoriul României a dus la creșteri importante în comerțul modern, majorările fiind vizibile atât...