Cât de mult a crescut retailul în România în primele trei săptămâni de coronavirus

Extinderea infectărilor cu SARS-Cov-2 pe teritoriul României a dus la creșteri importante în comerțul modern, majorările fiind vizibile atât în sectorul alimentar, cât și în zona produselor de igienă. Cât de mult a crescut retailul în România în primele trei săptămâni de coronavirus

În primele trei săptămâni de la apariția virusului și pe piața din România (perioada 23 februarie -  15 martie), vânzările totale de bunuri de larg consum (inclusiv segmentul țigaretelor) au înregistrat o creștere de 37,2% comparat cu perioada similară a anului trecut, potrivit datelor de retail audit Nielsen. Defalcat, în categoria de alimente vânzările au crescut cu 42% în perioada indicată, produsele de igienă personală au raportat un avans de 65,6%, în timp ce vânzările de produse pentru îngrijirea locuinței s-au majorat cu 23,4% în intervalul 23 februarie – 15 martie  față de aceeași perioadă a anului trecut.

Potrivit datelor Nielsen, categoria care a crescut cel mai mult în total valoare absolută în aceste trei săptămâni raportat la aceeași perioadă a anului precedent, este uleiul, cu un avans valoric de 107,8%, vârful de creștere fiind înregistrat în săptămâna 9 – 15 martie (240,8%).

Din top 15 categorii în creștere absolută, produsele care au înregistrat cea mai mare creștere procentuală în volum în aceste trei săptămâni sunt cele de igienă personală. Avansul mediu raportat este de 266,4%, în timp ce vârful de creștere a fost înregistrat în săptămâna 9 – 15 martie și a fost de 466,1%.

Pentru rețelele mari de magazine, au fost trei vârfuri importante de vânzări de la apariția primului caz de infectare cu coronavirus (26 februarie) din România și până în prezent: în perioada în care s-a zvonit că se închide Bucureștiul (în jurul datei de 11 martie); după primul decret semnat de Președintele țării, pe 16 martie, prin care se instituie starea de urgență; iar al treilea mare val de cumpărători în magazinele alimentare a fost în weekendul în care a fost anunțată Ordonanța militară ce interzice circulația persoanelor în afara locuinței (21-22 martie).

Importurile de alimente, în scădere după primele trei luni din acest an
Importurile de alimente, în scădere după primele trei luni din acest an
Companiile din România au importat alimente și animale vii în valoare de 2,81 miliarde euro în prima trei luni ale acestui an și, potrivit...
RetailZoom: Retailul scade, pe fondul încetinirii consumului
RetailZoom: Retailul scade, pe fondul încetinirii consumului
Dacă în 2020-2021 coșul mediu de cumpărături din supermarketuri cuprindea în medie 6-7 produse, în prezent numărul a scăzut la cinci...
Dinamica vânzărilor din piața FMCG în S1, încă în perioada de rezistență la criză
Dinamica vânzărilor din piața FMCG în S1, încă în perioada de rezistență la criză
În contextul unui an care a început cu lejeritate din punctul de vedere al restricțiilor pandemiei, dar care a înregistrat tensiuni globale și...
2022 aduce un demaraj mai accelerat al vânzărilor FMCG
2022 aduce un demaraj mai accelerat al vânzărilor FMCG
Anul 2022 a început bine pentru piața locală de retail și FMCG aducând un demaraj mai accelerat al vânzărilor față de anii anteriori,...
Studiu: Magazinele de proximitate câștigă teren datorită restricțiilor de circulație
Studiu: Magazinele de proximitate câștigă teren datorită restricțiilor de circulație
Măsurile impuse de autorități pentru a combate pandemia de coronavirus influențează puternic comportamentele de consum ale românilor....
Cum a evoluat consumul în lume în timpul pandemiei de coronavirus
Cum a evoluat consumul în lume în timpul pandemiei de coronavirus
Economia globală trece printr-unul dintre cele mai grele momente din ultimele decenii, iar perspectivele pe termen scurt sunt, în mare măsură,...