Schwarz Group, buget de investiții cât ale Metro Group, Tesco și Rewe la un loc

Schwarz Group, compania-mamă a rețelelor de retail Kaufland și Lidl, a avut un buget de investiții de 5 miliarde de euro anul trecut, o sumă record care a depășit cu mult nivelul de investiții al celorlalți jucători europeni, scrie German Retail Blog într-o analiză recentă. Schwarz Group, buget de investiții cât ale Metro Group, Tesco și Rewe la un loc

Majoritatea banilor au mers către deschiderea de noi magazine în Germania și în restul Europei, dar și în remodernizarea vechilor unități. Un calcul simplu arată că banii investiți de germanii de la Schwarz Group reprezintă aproape cât bugetul de investiții cumulat al unor companii ca Metro Group, Tesco și Rewe. Și Carrefour, Ahold sau Edeka au investit cu mult mai puțin.

Doar un singur retailer la nivel global a reușit să surmonteze efortul financiar alocat investițiilor de către Schwarz Group și aceștia sunt americanii de la Walmart, care au cheltuit circa 10 miliarde de euro. Ce-i drept, și cifra de afaceri a Walmart este cu mult mai mare decât a Schwarz Group. Tocmai de aceea, ar fi mai relevant de privit în termeni procentuali, cât reprezintă capitalul pentru investiții (CAPEX) din totalul cifrei de afaceri.

Iar clasamentul pe 2015 ar arăta cam așa:

  • Schwarz Group (Germania): 6.3%
  • Migros (Elveția): 4.9%
  • Edeka Group (Germania): 3.4%
  • Rewe (Germania): 3.1%
  • Ahold (Olanda): 3.1%
  • Carrefour (Franța): 2.8%
  • Walmart (Statele Unite ale Americii): 2.4%
  • Metro Group (Germania): 2.4%
  • Tesco (Marea Britanie): 2.1%

Încă din anul fiscal 2012/2013, investițiile anuale ale Schwarz Group au început să crească anual cu circa un miliard de euro, iar analiștii europeni estimează că și în 2016 se va întâmpla la fel. Asta înseamnă că în decurs de doar 3 ani, gigantul Schwarz Group – care a înregistrat o vânzări de 79 miliarde de euro anul trecut –  a dublat capitalul pentru investiții. Nici pe termen mediu nu se estimează o ponderare a acestui buget avânt în vedere că are planificată intrarea pe piața americană pentru anul 2018.

Compania germană este la origini un business de familie care nu a luat până acum listarea la bursă, dar asta nu înseamnă că mișcările lor au trecut neobservate pe piețele de capital internaționale. Bruno Monteyne, senior analyst la Bernstein, citat de German Retail Blog, spune că: "Investițiile sunt legate în mod clar de creșterea organică a suprafeței de vânzare, iar deschiderea de noi magazine presupune un capital ridicat de investiții”.

Acesta mai comentează și că nu există un indicator mai clar în ceea ce privește sănătatea financiară a unei companii decât CAPEX. În plus, este și un semnal al încrederii – sau nu – managementului companiei în viitor.

Într-un interviul acordat anul trecut presei germane, Klaus Gehrig (foto), CEO-ul grupul german Schwarz, spunea că vrea o creştere a vânzărilor de peste 25%, până la valoarea de 100 miliarde euro, până în 2020.

Sursa foto: lebensmittelzeitung.net

Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, vânzări de 154 miliarde de euro în anul financiar 2022
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, vânzări de 154 miliarde de euro în anul financiar 2022
Grupul Schwarz, care operează lanțurile de retail Lidl și Kaufland, a raportat vânzări de 154,1 miliarde de euro în anul financiar 2022, ceea...
REWE International: Penny România, o prioritate pentru grup din perspectiva investițiilor
REWE International: Penny România, o prioritate pentru grup din perspectiva investițiilor
După ce a înregistrat cea mai bună creștere a businessului la nivel de grup pentru al optulea an consecutiv, Penny România mizează pe...
Formatul de discount, contributie majoră în afacerile Schwarz Group în 2021
Formatul de discount, contributie majoră în afacerile Schwarz Group în 2021
Grupul german Schwarz, care controlează Kaufland și Lidl, a afișat vânzări totale de 133,6 miliarde de euro în 2021, în creștere față de...
Schwarz Group, buget de investiții cât ale Metro Group, Tesco și Rewe la un loc
Schwarz Group, buget de investiții cât ale Metro Group, Tesco și Rewe la un loc
Schwarz Group, compania-mamă a rețelelor de retail Kaufland și Lidl, a avut un buget de investiții de 5 miliarde de euro anul trecut, o sumă...