Rețeaua Penny ajunge la 345 de magazine în România
Penny, unul dintre cei mai activi retaileri din România, își continuă planul de expansiune în România prin deschiderea a două noi magazine în județele Ilfov și Arad. Astfel, rețeaua Penny numără 345 de unități la nivel național.
Magazinul Penny din Popești-Leordeni, județul Ilfov, este situat pe Șoseaua Berceni, nr. 9, și are o suprafață de vânzare de 705,91 mp, iar parcarea dispune de 25 de locuri de parcare neexclusive, dintre care două locuri sunt pentru persoanele cu dizabilități.
Locația Penny din Arad (Tudor Vladimirescu), județul Arad, este situat pe Strada Reformei, nr. 1, și are o suprafață de vânzare de 795,70 mp, iar parcarea dispune de 42 de locuri de parcare neexclusive, dintre care două locuri sunt pentru persoanele cu dizabilități.
În ceea ce privește programul de funcționare, cele două magazine sunt deschise de luni până sâmbătă între 07:00 și 22:00, iar duminică între 08:00 și 21:00.
Noile magazine au un design modern și accesibil care reflectă evoluția strategică a retailerului în România și pune accent pe crearea unei experiențe cât mai plăcute pentru clienți și pe dezvoltarea portofoliului de produse 3RO (produse cu ingredientul principal din România, procesate și ambalate în țară).
Designul magazinelor Penny este primitor, iar sesiunea de cumpărături pentru clienți este îmbunătățită datorită zonei extinse pentru produse proaspete, mărci proprii conform preferintelor clienților români, dar și datorită semnalizării mai vizibile a promoțiilor și a categoriilor principale de alimente. În plus, magazinele oferă soluții simple, adaptate stilului de viață alert, precum produsele ready to eat, dar și cele semipreparate, refrigerate sau congelate.
Citește și Topul marilor rețele de retail: 2022, un an considerabil mai bun și mai profitabil
Penny Punct reprezintă evoluția strategică a Penny Market în România și este structurată în șapte piloni cheie: experiență îmbunătățită în magazine, expansiune, produse românești, oameni, digitalizare, sustenabilitate și comunicare integrată.
Anul trecut s-a încheiat pentru Penny România cu un avans de 33% la nivelul cifrei de afaceri, fiind cel mai bun de la intrarea pe piața locală. Potrivit informațiilor furnizare de retailer, rulajele companiei au urcat până la 7,17 miliarde de lei, față de 5,39 miliarde de lei înregistrate în 2021.
Dincolo de aportul inflației la aceste rezultate (+16,55), 2022 a fost și primul an din istoria retailerului pe piața locală în care a fost înregistrată o creștere double digit în ceea ce privește numărul de clienți. Concret, pe o bază de raportare like for like (în cazul magazinelor deschise de cel puțin un an), numărul clienților a crescut cu 12,6%. Retailerul are 2,5 milioane de clienți în fiecare săptămână. În ceea ce privește expansiunea, în 2022 aceasta a contribuit cu 8% la performanța înregistrată de companie în 2022.
Anul trecut, compania a încheiat și procesul de remodelare al magazinelor existente, fiind vorba de peste 80 de locații, dar a deschis și 36 de magazine în noul format, până la un total de 336 de magazine. Pentru acest an, compania estimează că va inaugura 35-40 de noi magazine. În prezent, cota de piață a retailerului este cuprinsă între 6 și 8%, dar, până în 2029, ar urma să depășească 10%.
Penny continuă să investească și în strategia de dezvoltare omnichannel, având deja parteneriate semnate cu Glovo și Bringo. Pe parcursul anului trecut, retailerul a livrat mai mult de 400.000 de comenzi din 180 de magazine. Calculat la nivel lunar, valoarea comenzilor prin Glovo și Bringo se ridică la un milion de euro.
Penny este conceptul de succes al grupului german REWE și unul dintre cei mai activi retaileri din România, cu primul magazin deschis pe piața locală în anul 2005. Întreaga rețea este deservită de patru centre logistice situate în localitățile Ștefăneștii de Jos, Turda, Bacău și Filiași. În prezent, echipa Penny în România este formată din peste 6.500 de angajați.