Aquila și-a majorat profitul cu 9% în primele 9 luni din acest an
Aquila, unul dintre cei mai importanți jucători din piața de distribuție și logistică pentru FMCG din România și Republica Moldova, a încheiat primele 9 luni din 2023 cu afaceri în creștere, susținute de segmentul de afaceri distribuție care a generat aproximativ 94% din cifra de afaceri a companiei.
Veniturile Aquila au depășit 1,7 miliarde de lei în primele 9 luni ale anului 2023, o creștere de aproximativ 14% față de aceeași perioadă a anului 2022. Profitul net al companiei a ajuns la 70 milioane de lei, un avans de 9%.
”Am continuat strategia asumată pentru o creștere profitabilă și sustenabilă a afacerilor. Diversificarea portofoliului de produse, dezvoltarea brandurilor proprii și canalele de distribuție cu ritm mai mare de creștere au fost prioritare. Rezultatele înregistrate vin în întâmpinarea așteptărilor investitorilor și vom depăși bugetul anunțat în aprilie. Veniturile au un trend, în general, crescător în trimestrul patru al anului ca urmare a cererii pentru bunuri de consum în sezonul sărbătorilor de iarnă”, a spus Cătălin Vasile, CEO Aquila.
În structura veniturilor, în primele 9 luni ale anului, segmentele distribuție și logistică au înregistrat creșteri de 15%, respectiv 12%, comparativ cu perioada similară din 2022. Veniturile din segmentul transport au fost în scădere cu 5%. Avansul veniturilor din segmentul distribuție se datorează dezvoltării organice, susținută de creșteri de 27% în canalul tradițional, 16% în canalul benzinării și 15% în canalul HoReCa.
Vânzările brandurilor proprii, care includ 86 de articole din gamele - Gradena, La Masă și Yachtis - au depășit 64 milioane de lei. Recent, compania a lansat o campanie integrată de promovare pentru brandul propriu de legume și fructe congelate - Gradena, care a înregistrat o creștere de peste 58% a vânzărilor în primele 9 luni din 2023, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Marja brută din vânzarea mărfurilor a urcat cu aproximativ 40 milioane de lei, un avans de 13 puncte procentuale, și s-a menținut constantă, la aproximativ 21%. EBITDA a ajuns la 116 milioane de lei, o creștere de 5%.
Aquila operează în România și Republica Moldova, cu un model de afaceri integrat, cu activitate în următoarele segmente de afaceri: distribuție, logistică și transport. Compania vinde produse de larg consum în peste 72.000 de puncte de desfacere prin toate canalele de comerț cu amănuntul al bunurilor de larg consum, care acoperă peste 90% din piață. Portofoliul de produse integrat însumează peste 10.000 produse, mărci consacrate din diferite categorii precum: produse de îngrijire personală - Rexona, Dove; dulciuri - Kinder, Raffaello, Snickers sau Mars; cafea – Lavazza; produse de curățenie - Dero, Cif sau Coccolino; mâncare pentru animale de companie – Whiskas, Pedigree; produse igienă – Kleenex, Kotex, Zewa, Tena, Libresse; scutece copii – Huggies; legume congelate și conserve - Bonduelle; smântâna vegetală și frișcă vegetală – Gran Cucina și Hulala; pește și preparate din pește - Frosta.
Compania a fost înființată în anul 1994 de către antreprenorii Alin Adrian Dociu și Constantin Cătălin Vasile. Din noiembrie 2021 este listată la Bursa de Valori București (BVB), ca urmare a unei oferte publice inițiale în valoare de 367 milioane lei, cea mai mare ofertă publică inițială derulată de o companie antreprenorială românească pe piața de capital locală. Acțiunile companiei (simbol AQ) sunt incluse în indicele de referință BET al Bursei de Valori București și Global Micro Cap ai FTSE Russell.