Organic Garage, magazinul urban cu o conștiință „sănătoasă“

Bio, organic sau cât mai natural sunt cuvinte pe care le auzim tot mai des în rândul consumatorilor moderni când vine vorba despre produsele pe care le achiziționează, însă ele vin, de cele mai multe ori, și cu un preț mai ridicat. Organic Garage, un concept de magazin originar din Canada, distruge acest mit propunând o abordare de tipul „Mâncare sănătoasă pentru mai puțini bani!”.

Când intri într-un magazin Organic Garage, privirea ți se lovește de o fotografie mare cu bunicul lui Matt Lurie, actualul președinte al companiei, și cei doi frați ai bunicului său, cei trei stând în fața magazinului lor, acum zeci de ani în urmă, când începea, de fapt, povestea Organic Garage.

„În 1928, străbunicul și străbunica au emigrat din Polonia și s-au stabilit în centrul orașului Toronto, Ontario, unde au deschis primul lor magazin alimentar, în 1931. A fost printre primele magazine ce ofereau produse congelate, un nou concept pe atunci. De asemenea, printre primele concepte de <> (magazin din care îți puteai achiziționa produse de orice fel - n.red.). Înainte de apariția acestui concept, pentru a-ți bifa coșul de cumpărături, trebuia să mergi în diferite magazine, fiecare dintre acestea fiind specializat pe o anumită categorie de produse”, povestește Lurie.

Afacerea s-a extins, a crescut și a devenit inovatoare în industria alimentară. Însă, cu trecerea anilor, schimbările condițiilor de piață și a celor demografice au pus lacătul pe business. Matt Lurie era încă în școala primară pe atunci, iar ideea unei afaceri proprii nici nu i-a trecut prin minte. Până la o experiență avută în retail.

„Am lucrat o vară la o piață organică în aer liber, ajutând la organizare, iar asta m-a făcut să-mi dau seama cât de scumpe sunt alimentele sănătoase. Astfel, s-a născut misiunea Organic Garage.  Știam că, printr-o strategie inteligentă de cumpărare, este posibil să oferim clienților posibilitatea de a cumpăra produse organice și naturale pentru mai puțini bani decât erau obișnuiți să plătească. Cu ajutorul mamei și surorii mele, am deschis primul nostru magazin în Oakville, Ontario, în 2006, și nu ne-am uitat înapoi”, declară președintele Organic Garage.

Un magazin în care-ți place să petreci timp

Pe lângă promisiunea oferită clienților de a găsi produse naturale la un preț accesibil, Organic Garage atrage prin design. Cele mai recente schimbări de design din lanțul de magazine au fost concepute și implementate de firma ArchitecturePlus International - api (+), specializată în designul pentru retail, magazine de specialitate, restaurante și centre comerciale.

Magazinele au un accent industrial și urban în același timp, inspirându-se din străzile orașului. Includ elemente autentice, cum ar fi detalii arhitecturale, texturi, picturi murale și graffiti, semne de stradă, marcaje pe trotuar, balustrade, lumini de stradă și semne de construcție.

Conceptul dispune de una dintre cele mai mari selecții de produse ecologice disponibile în Toronto, având peste 100 de variante de produse în vrac, tehnologii de refrigerare ecologice și tehnologii HVAC. Selecția produselor abundă în fructe și legume proaspete certificate organic, procurate de la ferme locale, dar și soiuri sezoniere și rare, care provin din ferme, câmpuri și livezi din întreaga lume. La capitolul carne, magazinul este aprovizionat cu sortimente ce provin de la animale crescute în mod natural la ferme, fără antibiotice sau hormoni, sortimentația de la acest raion fiind, de asemenea, certificată organic. Printre tipurile sălbatice de carne din Organic Garage se regăsesc carne de bizon proaspătă și congelată, carne de struț sau de elan.

Un alt lucru inedit, prezent în magazinele Organic Garage, este reprezentat de rețetele afișate la raft, ce stimulează clienții în alegerea produselor. Compania operează un depozit centralizat, precum și patru magazine în zonele importante din Toronto.
Organic Garage se descrie ca fiind un magazin alimentar cu o conștiință sănătoasă. Operațiunile zilnice desfășurate în magazine trebuie să fie pentru clienți cât mai ecologice posibil.
„Noi credem în rolul nostru de lideri de mediu și vom continua să demonstrăm clienților noștri atenția deosebită acordată durabilității”, spun reprezentanții magazinelor.

Organic Garage participă la inițiative de reciclare a cartonului, a resturilor de legume și fructe, a produselor secundare provenite de la raionul de carne. De asemenea, compania este atentă și la procesul de ambalare, încercând să reducă ambalajele din plastic și să folosească alternative mai prietenoase cu mediul înconjurător. În acest moment, compania declară că nu caută să extindă afacerea prin intermediul modelului de franciză, ci mai degrabă prin creștere internă.

Marco Giudici, Lidl: Vom deschide în jur de 200 de magazine în următorii șase ani
Marco Giudici, Lidl: Vom deschide în jur de 200 de magazine în următorii șase ani
Raportat la evoluția Lidl România de până acum și la planurile de viitor ale companiei, Marco Giudici, CEO-ul companiei, descrie România ca...
Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
În ultimii 25 de ani, piața de retail și FMCG a trecut printr-o transformare continuă, iar Mega Image a avut o contribuție semnificativă la...
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Piața de retail și bunuri de larg consum din România va continua să fie influențată de tehnologie și digitalizare, consideră Ramona...
Nestlé România, creștere organică de 18,8% în 2023
Nestlé România, creștere organică de 18,8% în 2023
Nestlé România, parte a celei mai mari companii de produse alimentare și băuturi din lume, a înregistrat o creștere organică de 18,8% în...