Magazinul lui Fabio, fratele mai mic al pizzeriei cu același nume [GALERIE FOTO]

Mulți dintre bucureștenii familiarizați deja cu gustul pizzei Fabio, brand prezent de 13 ani pe piață, nu știu că aceasta are un frate mai mic – Magazinul lui Fabio. Și, deși inițial acesta se dorea a fi un magazin de prezentare a ingredientelor folosite la prepararea pizzei, acum locația s-a desprins de „fratele mai mare”, a ajuns la break-even, are produse marcă privată și propriile planuri de dezvoltare.

Magazinul lui Fabio este amplasat pe o stradă liniștită vecină cu parcul Regina Maria din București, lipit de unul dintre cele șase puncte de livrare Fabio Pizza din București. Din exterior, pare o alimentară de pe vremuri, situată la parterul unui bloc, cu o reclamă deasupra și geamuri mari care te lasă să tragi cu ochiul înăuntru, îmbrăcate discret cu un desen de copil care sugerează o pajiște cu câteva văcuțe fericite. La interior, te întâmpină un loc de joacă, iar dacă urmezi drumul, intri într-o cămară luminoasă, unde borcanele stau să-și aștepte clienții pe rafturi de lemn. Vorbim, bineînțeles, despre borcanele și conservele pline, căci cele goale au fost transformate în obiecte de decor, precum corpuri de iluminat, la care s-au adăugat tigăi, cratițe, farfurii, tăvi sau stropitoare.

Esența sortimentației – prousele marcă proprie

Porțile magazinului au fost deschise în urmă cu aproape trei ani – după cum menționează George Luca, unul dintre fondatorii Fabio Pizza, cu care am stat de vorbă la una dintre cele patru mese din locație: „Când am închiriat locația pizzeriei, aici (în spațiul magazinului - n.r.) era o sală de balet. Am inaugurat magazinul împreună cu fratele meu, noi având ideea de a face un magazin de prezentare a ingredientelor din pizzerie. După un an și ceva ne-am dat seama că nu e numai despre ingrediente, așa că am hotărât să facem un magazin de sine stătător, unde putem să preparăm mai multe produse pe partea de cofetărie. Iar cumnata mea, Manu, și-a găsit atunci un hobby în a face pâine cu maia și, treptat, au început să se adune tot felul de produse marcă proprie”.

Așadar, ușor, ușor, la produsele marcă proprie s-au adăugat produse premium aduse de prin toată țara, dar și din Italia, Spania și Grecia. „Gama noastră de conserve nu are nevoie de conservanți, folosim bain-marie-ul, exact cum făceau și mamele și bunicile noastre. Pe partea de private label, tot sub brandul Magazinul lui Fabio, avem listate pâine, dulciurile preparate în laboratorul nostru în fiecare zi, dulcețuri, legume, zacuscă, și am început să facem și humus, pateuri, pesto. Pentru mine este foarte importantă partea cu borcănașele pentru că aveam un vis, să ne luăm un loc la noi la țară unde să ne producem materia primă. Lucrul ăsta s-a întâmplat acum trei ani, am plantat acolo pomi fructiferi și am început să avem primele producții de prune și să facem dulceață de cireșe amare, de rubarbă, de caise, tonka, vanilie, ghimbir. Anul trecut am produs 2.000-3.000 de borcane”, subliniază George.

Business în familie

Când în discuție apare investiția în magazin, ne dăm seama că toate proiectele celor cu care am stat de vorbă implică mult familia, iar acest lucru se traduce prin multă muncă pentru ei, dar și printr-o economie majoră de bani. „Avem norocul că unul dintre asociații noștri, fratele cumnatei mele Manu, este arhitect. Tot el este și cofetarul nostru. Astfel că amenajarea magazinului, deși este faină, nu a implicat o investiție majoră. Aproape toate obiectele pe care le vedeți aici, de exemplu corpurile de iluminat, sunt făcute de mâna lui. Mobilierul s-a mai schimbat pe parcurs, am adăugat mai multe vitrine. Cu tot cu vitrine, cred că am ajuns la investiții de circa 30.000 de euro, acestea fiind făcute pe rând, din fonduri proprii de la fratele mai mare, Fabio Pizza”, detaliază antreprenorul.

Magazinul, cu o suprafață de 120 de metri pătrați, are o clientelă formată din vecini, ce generează aproximativ 70 de bonuri zilnic. De la începutul anului, Magazinul lui Fabio este prezent și în online, acolo valoarea bonului mediu fiind de 100-150 de lei. „În magazin, dimineața sunt foarte mulți oameni care mănâncă un sendviș, își iau o prăjitură, beau o cafea. La prânz traficul scade, iar pe seară vin oamenii să facă cumpărăturile pentru acasă și valoarea bonului mediu se echilibrează. În medie, pot să spun că valoarea bonului de casă, pe zi, este undeva la 30-40 de lei”, afirmă George Luca.

Clienții pot alege dintr-o ofertă de 400 de produse, preparatele din carne, prăjiturile și borcanele de conserve fiind cele mai numeroase în vitrine. Produse exclusiviste, pe care clienții nu le găsesc și în alte magazine specializate, sunt cele sub marcă proprie, uleiurile și pastele.

Printre furnizorii magazinului se numără artizani de brânzeturi din Italia sau Olanda, iar printre brandurile locale George amintește de Manufactura de brânză, Nucet, Transilvania lactate pe partea de lapte de bivoliță sau Petry, când vorbim despre carne. „Avem și carne de vânat de la Honor, pastele le importăm, iar vinurile sunt în mare parte românești, le gustăm noi înainte de a le lista, la fel ca pe toate celelalte produse din portofoliu. Descoperim treptat diferite branduri și dacă nouă ne plac, le aducem în magazin. Sortimentația nici acum nu cred că e completă. De exemplu, recent am descoperit un producător de mezeluri care face treabă bună chiar în orașul nostru (Roman - n.r.), deci ușor, ușor, începem să listăm tot ceea ce credem noi că este ok și se pretează. Nu cred că o să ne oprim vreodată”, mai spune antreprenorul.

Politica de fidelizare, un preț corect

„Noi am făcut o politică pe Fabio Pizza: dacă faci 10 comenzi la noi, ai discount pe viață. Pe magazin nu avem niciun program de fidelizare. Se fac degustări, am făcut și niște serate în care am promovat anumite produse, făcând tot felul de preparate din ele, dar în rest noi încercăm să avem o politică corectă de prețuri. Nu-mi place să iau 25 de lei pe un borcan de zacuscă. Decât să facem tot felul de promoții, alegem să fim constanți”, acesta este răspunsul lui George Luca atunci când vine vorba despre politica de fidelizare.

Magazinul lui Fabio este în continuare o „struțo-cămilă”, așa cum îl numește fondatorul său, jumătate din venituri fiind generate de pizzeria de care este lipit. „În continuare se servește mâncare aici, a rămas și partea de pizza, salate și paste din Fabio Pizza, iar jumătate din vânzări vin de acolo. E o struțo-cămilă, dar faptul că a stat sub umbrela pizzeriei ne-a ajutat foarte mult. Dacă era magazin de sine stătător nu cred că ar fi funcționat sau era destul de dificil de susținut și de crescut. Acum el se susține exclusiv din ceea ce vinde”, adaugă antreprenorul.

Pentru viitor, proiectele ce stau sub umbrela Fabio urmăresc mai multe direcții. Antreprenorii vorbesc despre pasiunea lor de a face o agricultură mai curată, dorind să cultive tot mai multe produse pe care să le ambaleze și să le pună pe rafturile magazinului.

„Încă e un proiect, în câțiva ani va fi la capacitate maximă de producție, acum mai trebuie să lucrăm să le vindem pe cele pe care le facem. Magazinul vreau să-l fac să meargă mai bine pe partea de online și chiar vreau să crească organic. Ne-am atins targetul până acum, anul trecut am vrut să fim pe break-even și ne-am dus spre pragul de vânzări de 60.000 de lei pe lună, din toamnă vrem să ajungem la 100.000 de lei pe lună”, conchide George Luca.

Marco Hoessl CEO Kaufland Romania & Moldova planurile retailerului pentru Romania. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Planurile Kaufland România într-un peisaj hipercompetitiv
Patru-cinci miliarde de euro – acesta este bugetul alocat de grupul Schwarz pentru dezvoltarea businessului Kaufland din România în ultimii 20 de...
Carrefour, în fața unui an cu ambiții mari. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Carrefour, în fața unui an cu ambiții mari
După un an în care integrarea cora a reprezentat proiectul cu cea mai mare amploare, 2025 va aduce pentru Carrefour România o accelerare a...
Daniel Gross CEO PENNY retea de magazine discounter grup german Rewe ceo conducerea penny romania. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Daniel Gross, PENNY: Experiența clientului este cea care va decide magazinul viitorului
Cu o rețea de peste 400 de magazine, PENNY mizează pe o politică de prețuri adaptată nevoilor clienților, chiar dacă acest lucru are...
Andrei Ursulescu
Scandia își securizează creșterea printr-un amplu proces de reorganizare
În urmă cu 14 ani Scandia însemna o fabrică în Sibiu și 550 de angajați, iar în prezent businessul numără șapte unități de producție...