IGD: Piața de retail alimentar din România va crește cu 4,7% până în 2022
Piața de retail alimentar din România, care a atins anul trecut valoarea de 33,3 miliarde de euro, va crește cu 4,7% până în 2022, urmând să ajungă la 41,9 miliarde de euro, arată o analiză realizată de compania de cercetare IGD.
La nivel european, piața de retail alimentar va adăuga un plus de 377,6 miliarde de euro la capitolul vânzări, urmând să atingă în 2022 2.289 miliarde de euro. Creșterea va fi susținută de economiile dinamice din Europa Centrală și de Est. Astfel, industriile de profil din Polonia, România și Rusia vor înregistra creșteri importante până în 2022.
„Cele mai mari cinci piețe din Europa Centrală și de Est se vor confrunta până în 2022 cu aspecte ce țin de inflație, însă vom vedea o creștere a bugetelor de cumpărături, spre exemplu în România. La nivel general, scenariul este unul optimist. Piața de retail alimentar din regiune va continua să se dezvolte în același ritm cu investițiile realizate de retaileri pentru a-i atrage pe consumatori în magazinele lor și pentru a-i convinge să rămână pentru o perioadă mai lungă de timp. Totodată, retailerii testează tot mai multe tehnologii care să le ușureze experiența de cumpărături”, a precizat Jon Wright, Head of Retail Insight, IGD.