Serviciile de transport și logistică – cât de importante sunt în campaniile de Black Friday?

La nivelul unui business, campaniile de promoții precum Black Friday pot fi privite din mai multe perspective. Pe de o parte, campaniile de marketing excelent executate și-au atins scopul de a da notorietate evenimentului. Din punctul de vedere al cifrelor de afaceri, este, probabil, perioada cea mai importantă din an pentru mulți retaileri. Serviciile de transport și logistică – cât de importante sunt în campaniile de Black Friday?

Pe de altă parte, din perspectiva operațiunilor care susțin aceste campanii, se resimte o presiune foarte mare. În special atunci când este vorba de transporturi și logistică, unde, în mod ideal, volumele de marfă ar trebui să fie cât mai constante pentru a permite o gestionare optimă.

Însă Black Friday presupune campanii al căror succes se măsoară chiar în fluctuația cât mai mare a volumului de marfă comercializată. Iar pe piața locală, campaniile trebuie susținute prin eforturi dozate pe timp îndelungat. În România, se poate spune că Black Friday a fost înlocuit mai degrabă de „Black November”, o lună întreagă de campanii succesive de reduceri.

Suprapunerea cu Black Friday-ul tradițional (care, în 2021, are loc pe 26 noiembrie) înseamnă, într-o lume globalizată, o competiție și mai acerbă pentru serviciile de transport.

Externalizarea, o soluție pe termen lung pentru multiple afaceri

Ca orice decizie strategică, externalizarea serviciilor de transport și logistică trebuie să vină în urma unei analize atente ale particularităților propriului business. În principal, trebuie avute în vedere costurile investițiilor în personalul propriu, inclusiv costurile de recrutare și instruire, în infrastructura tehnologică și chiar cea logistică, în unele cazuri.

Din acest punct de vedere, cel mai mare avantaj al serviciilor externalizate de logistică înseamnă că un client are acces, din start, la personal experimentat în gestionarea de la A la Z a unor situații diverse.

Spre exemplu, pentru marfa de tip cargo (cu o greutate de peste 25 kg), Gebrüder Weiss propune inclusiv un serviciu de transport la domiciliul clientului final, Home Delivery. În plus, compania oferă și un portal pentru clienți, myGW, care oferă autonomie în gestionarea comenzilor, urmărirea expedierilor, gestionarea documentelor sau diverse cereri.

Și, la fel de important, prin externalizarea serviciilor de logistică și transporturi, se externalizează și riscurile legate de fluctuații și de resurse (personal, flotă, depozit și tehnologie optimizată).

Pași pregătitori şi post-Black Friday

Pregătirile Black Friday se întind pe parcursul mai multor luni, iar furnizorii de servicii de logistică au mai mulți pași pregătitori de bifat.

De la expeditorii de mărfuri (freight forwarders) care rezervă spații de transport în baza comenzilor plasate (transport maritim - transoceanic, rutier, feroviar, aerian etc), la profesioniștii care se ocupă de documente vamale și taxe, totul se întâmplă pentru ca retailerii să aibă siguranța că marfa la ofertă poate fi livrată rapid.

Gebrüder Weiss oferă, totodată, și servicii de depozitare: în total, nouă hub-uri amplasate strategic pentru a deservi toate zonele țării și un terminal dedicat serviciului Home Delivery în Bolintin-Deal, de unde sunt gestionate operațiunile de cross-docking la nivel național. Pe lângă capacitatea actuală de 65.000 mp de spații logistice, compania are planuri de extindere cu 20% pentru București și Sibiu.

Iar planificarea atentă a lanțului de distribuție înseamnă aprovizionarea optimă a rafturilor – fizice sau virtuale – împreună cu reducerea unor costuri majore, cum sunt cele legate de depozitarea mărfurilor în regim propriu.

Și, pentru că un business de succes este orientat spre viitor, ulterior perioadelor de campanie, sistemele informatice optimizate ale unui furnizor de servicii logistice permit o analiză în detaliu. Astfel, împreună cu managerul de cont dedicat, clientul poate începe să optimizeze din timp tot ceea ce înseamnă logistică și transporturi pentru Black Friday 2022.

Despre Gebrüder Weiss România

Prezentă în România încă din anul 1994, Gebrüder Weiss se bazează pe o infrastructură națională de hub-uri logistice situate în București, Arad, Sibiu, Cluj, Bacău, Brașov, Constanța și Craiova. Compania oferă soluții logistice inteligente pentru clienții săi și asigură servicii flexibile de distribuție prin transport rutier, feroviar, aerian și maritim.

Din 2018, compania a lansat în România şi un serviciu de livrări la domiciliu, axat pe comenzile de marfă tip cargo - Home Delivery, iar în 2020 a deschis un hub logistic dedicat acestui serviciu, de unde sunt gestionate operațiunile de cross-docking, terminalul deservind întreaga țară.

Ca parte din strategia digitală, Gebrüder Weiss a lansat la începutul anului 2020 platforma ETA (en. Estimated Time of Arrival), prin care clienții companiei pot urmări procesul de expediere online, inclusiv timpul estimat de sosire a comenzilor. Gebrüder Weiss oferă acest serviciu digital pentru transportul de marfă în regim de grupaj în toate locurile unde compania efectuează livrarea finală.

Odată cu lansarea myGW în România și integrarea ETA în portal, clienții companiei au acces la toate informațiile relevante dintr-un singur cont, oricând și de oriunde (status, documente relevante, stocuri, comenzi).

Articol susținut de Gebruder Weiss România. 

Digitalizarea, indispensabilă pentru a răspunde provocărilor logistice din perioada pandemiei
Digitalizarea, indispensabilă pentru a răspunde provocărilor logistice din perioada pandemiei
În condițiile în care, din punctul de vedere al volumului de marfă, retailul și industria bunurilor de larg consum au depășit cu mult...
Gebrüder Weiss vizează extinderea spațiilor logistice din România
Gebrüder Weiss vizează extinderea spațiilor logistice din România
Cu un grad mediu de ocupare de 90%, Gebrüder Weiss România, unul dintre principalii jucători ai pieței locale de transport și soluții...