Gebrüder Weiss: Trendurile logistice din 2021, definitorii pentru viitor

Pentru sectorul logisticii și transporturilor, 2021 a continuat să fie o perioadă a provocărilor. Spre deosebire de anul anterior însă, principalii jucători din domeniu au învățat să se adapteze rapid, prin soluții inteligente, la realitățile din piață. Gebrüder Weiss: Trendurile logistice din 2021, definitorii pentru viitor

Gebrüder Weiss, unul din cei mai importanți furnizori de servicii logistice pe piața locală și globală, identifică o parte din trendurile care se conturează a fi definitorii pentru anii următori, prin impactul pe care îl pot avea la dezvoltarea și reziliența întregului sector.

Comunicarea promptă cu clienții, augmentată de soluții IT

Situația tot mai complexă și volatilă din domeniul transporturilor a inclus, în anul anterior, blocaje uriașe în principalele porturi, deficiență de personal calificat sau întreruperi de producție, suprapuse peste restricțiile globale cauzate de al doilea an al pandemiei de Coronavirus.

În aceste condiții, devine esențial managementul excelent al comunicării dintre client și furnizorul de servicii logistice și de transport, care permite ca părțile implicate să acționeze în timp real pentru a găsi cea mai bună soluție. Gebrüder Weiss a optat pentru îmbinarea dintre tehnologie și suportul uman, o soluție aplicată deja în mai multe țări europene, inclusiv România. Noul portal al companiei, myGW, le oferă clienților posibilitatea de a fi informați în timp real, în orice moment, cu acces online la toate documentele relevante, plasare electronică a comenzilor și monitorizarea în timp real a proceselor și statusurilor.

De altfel, din iulie 2021 și până în prezent, cca. 381.000 de transporturi au fost gestionate de către clienți exclusiv prin platformă, 22.000 doar în luna ianuarie 2022 prin aproximativ 3.000 de comenzi plasate prin eBooking.

În continuare, fiecare client are un manager de cont dedicat, care oferă consiliere promptă și personalizată. Accesul imediat și permanent la informație, împreună cu sfaturile unui profesionist dedicat, permit replierea imediată, pentru ca operațiunile de logistică ale clienților să facă față situațiilor neprevăzute.

Rolul transportului și logisticii în limitarea provocărilor pentru sectorul FMCG
Rolul transportului și logisticii în limitarea provocărilor pentru sectorul FMCG
Piața bunurilor de larg consum din România a înregistrat creșteri semnificative de la an la an, ceea ce denotă că România are un potențial...
Extinderea hub-ului Gebrüder Weiss din Sibiu, finalizată după o investiție de 3,4 mil. euro
Extinderea hub-ului Gebrüder Weiss din Sibiu, finalizată după o investiție de 3,4 mil. euro
Gebrüder Weiss România, unul dintre principalii jucători ai pieței locale de transport și soluții logistice, anunță finalizarea investiției...

Continua îmbunătățire a managementului costurilor, un must-have

În 2021, a devenit clar faptul că inflația va urma un trend ascendent pe termen mediu. Iar transporturile sunt unul dintre domeniile care au fost și rămân cel mai sensibile la creșterile de prețuri.

Pe de o parte, costurile variabile înregistrează creșteri accentuate și imprevizibile. Prețurile la combustibil au terminat anul pe un trend ascendent pronunțat, care continuă și în 2022. Sub presiunea cererii crescute din piață, survenită imediat după stagnarea de la începutul pandemiei, containerele de marfă au atins prețuri record.

Și costurile cu personalul cresc constant. Lipsa de resurse umane s-a acutizat pe fondul unei scăderi accentuată a atractivității domeniului în baza raportului dintre beneficii și riscuri. Pe o piață a muncii deja competitivă, retenția și recrutarea personalului vor deveni tot mai scumpe.

În aceste condiții, importanța unui bun management al costurilor este crucială. Pentru companiile care își administrează transporturile in-house, o soluție poate fi externalizarea acestora către o companie dedicată, ale cărui resurse tehnologice și umane pot asigura reducerea costurilor. Gebrüder Weiss România are la activ preluarea cu succes a externalizării lanțului de aprovizionare pentru mai mulți clienți de pe piața locală, pentru care gestionează soluții personalizate și integrate, specifice nevoilor individuale.

Inovația, susținută de creșterea volumului și cifrei de afaceri

Per ansamblu, anul 2021 a reprezentat o revenire în forță a volumelor și cifrelor de afaceri din logistică, care va continua pe fondul revigorării economiilor globale, al creșterii și al recuperării întârzierilor generate de pandemie în diverse sectoare de producție. Chiar dacă acestea vin la pachet cu numeroase provocări, sectorul logisticii a înțeles deja că efectele lor pot fi contracarate prin planificare, trasabilitate și noi tehnologii.

Astfel, furnizorii de servicii logistice și de transport vor continua să investească o parte semnificativă a cifrei de afaceri în accelerarea inovațiilor, care să crească reziliența întregului lanț de aprovizionare și transport.

Gebrüder Weiss își extinde centrul logistic din Tbilisi
Gebrüder Weiss își extinde centrul logistic din Tbilisi
Ca răspuns la creșterea volumelor de marfă, locația Gebrüder Weiss din Tbilisi este extinsă pentru a doua oară după 2019, dispunând de mai...
Viorel Leca, Gebrüder Weiss România:„Ne aflăm într-un proces de transformare digitală”
Viorel Leca, Gebrüder Weiss România:„Ne aflăm într-un proces de transformare digitală”
După un an financiar în care toate diviziile companiei au înregistrat creșteri ale cifrei de afaceri, Gebrüder Weiss România, unul dintre...

„Constrângerile de numeroase feluri, peste care se suprapune o cerere în creștere, au creat presiuni care ne-au obligat să ne adaptăm și să inovăm în ritm accelerat. Pe termen mediu, situația se va regla, dar vom rămâne cu avantajele unor sisteme și proceduri optimizate pe termen lung”, afirmă Viorel Leca, Director General al Gebrüder Weiss România.

Atenția crescută la satisfacția clienților finali

Consumatorii au tot mai mult acces la informație, care le conturează așteptări pe măsură. Vor avea de câștigat, în acest caz, acele companii care pun accentul pe plus-valoarea oferită clientului final, colaborând cu furnizorul de transporturi pentru a crea așteptările corecte și a-i fideliza prin servicii suplimentare.

Pentru sectorul de logistică și transporturi, aceasta poate însemna oportunitatea de a oferi servicii de nișă dedicate clientului final. Un exemplu în acest sens este serviciul Gebrüder Weiss de livrări la domiciliu pentru marfa de tip cargo (mobilier, electrocasnice grele etc.), primit excelent în piață în această perioadă.

Sustenabilitatea, o investiție în viitor

Sustenabilitatea continuă să crească în importanță, având în vedere politicile la nivel european și global de reducere a emisiilor de CO2. Pe lângă obligațiile legale, companiile care își înțeleg responsabilitatea față de mediu caută din timp soluții eficiente pentru a implementa o politică de sustenabilitate care să se echilibreze cu politica de gestionare a costurilor.

În întâmpinarea acestor necesități, Gebrüder Weiss a lansat, în noiembrie 2021, Serviciul Zero Emissions (Zero Emisii) la nivel internațional, pentru a își susține clienții să compenseze amprenta de CO2 a mărfurilor transportate și să promoveze proiecte certificate de protecție a climei.

Plățile compensatorii efectuate de clienți sunt canalizate apoi în proiecte certificate de protecție a climei pe mai multe continente diferite, care fie reduc semnificativ emisiile de CO2, fie le elimină complet.

Prezentă în România încă din anul 1994, Gebrüder Weiss se bazează pe o infrastructură națională de hub-uri logistice situate în București, Arad, Sibiu, Cluj, Bacău, Brașov, Constanța și Craiova. Compania oferă soluții logistice inteligente pentru clienții săi și asigură servicii flexibile de distribuție prin transport rutier, feroviar, aerian și maritim.

Din 2018, compania a lansat în România şi un serviciu de livrări la domiciliu, axat pe comenzile de marfă tip cargo - Home Delivery, iar în 2020 a deschis un hub logistic dedicat acestui serviciu, de unde sunt gestionate operațiunile de cross-docking, terminalul deservind întreaga țară.

Odată cu lansarea myGW în România, în 2021, și integrarea ETA (en. Estimated Time of Arrival) în portal, clienții companiei au acces la toate informațiile relevante dintr-un singur cont, oricând și de oriunde (status, documente relevante, stocuri, comenzi).
La un an de la lansarea portalului myGW, 12.000 de utilizatori la nivel global îl folosesc cu succes, evaluând produsul, pe o scară de la 1 la 5, cu un scor total de 4,5 stele.

Gebrüder Weiss: Implementarea sustenabilității în transporturi – o constantă în noul peisaj socio-economic
Gebrüder Weiss: Implementarea sustenabilității în transporturi – o constantă în noul peisaj socio-economic
Schimbările climatice, un subiect tot mai fierbinte în deceniile recente, sunt o realitate la care industria transporturilor trebuie să răspundă...
Digitalizarea, indispensabilă pentru a răspunde provocărilor logistice din perioada pandemiei
Digitalizarea, indispensabilă pentru a răspunde provocărilor logistice din perioada pandemiei
În condițiile în care, din punctul de vedere al volumului de marfă, retailul și industria bunurilor de larg consum au depășit cu mult...