Gebrüder Weiss vizează extinderea spațiilor logistice din România
Cu un grad mediu de ocupare de 90%, Gebrüder Weiss România, unul dintre principalii jucători ai pieței locale de transport și soluții logistice, vizează extinderea spațiilor logistice cu aproximativ 20% în următorul an pentru hub-urile din Sibiu și pentru cele din apropiere de București. Compania deține, în acest moment, centre logistice cu o suprafață totală în jur de 65.000 de metri pătrați.
Cea mai mare suprafață logistică a Gebrüder Weiss România este concentrată în apropierea Capitalei, însumând 35.000 mp în 4 hub-uri. Al doilea centru din punctul de vedere al mărimii este localizat în Arad, cu aproximativ 15.000 de metri pătrați, urmat de hub-ul din Cluj-Napoca, cu 7.000 de metri pătrați, și cele din Sibiu și Brașov cu aproximativ 5.000 de metri pătrați fiecare. Compania mai ocupă spații în jur de 3.000 de metri pătrați și în Constanța, Craiova și Bacău.
„Din totalul celor cca. 65.000 de metri pătrați de spațiu logistic pe care îl gestionăm pe plan local, aproximativ 15% este proprietatea companiei, restul fiind închiriat în parcuri logistice de mare anvergură. Pentru întreaga suprafață, procentul de ocupare este permanent de 90%. Desigur, există și un grad de fluctuație a ocupării de câteva procente, determinat în special de sezonalitatea produselor, campanii promoționale, finalul de lună când se încearcă atingerea țintelor de vânzări sau perioadele de Sărbători și Black Friday”, spune Mirela Brojban, Business Unit Manager Soluții Logistice în cadrul Gebrüder Weiss România.
Potrivit acesteia, în acest moment, clientul de spații logistice Gebrüder Weiss România este reprezentat, de cele mai multe ori, de companii mari, multinaționale, cu o cotă de piață importantă.
„Printre cei cca. 2.000 de clienți pe care îi deținem în portofoliu pe plan local, majoritatea activează în domenii precum industria de petrol și gaze, retail, mobilier, automotive sau telecomunicații”, adaugă Mirela Brojban.
Tocmai din acest motiv, ponderea clienților care aleg doar serviciile de depozitare este una redusă. Majoritatea partenerilor companiei optează pentru o gamă largă de servicii logistice în care sunt incluse cele de transport sau cele de comisionare vamală. De altfel, de cele mai multe ori clienții care aleg doar serviciile logistice de depozitare și manipulare marfă sunt cei ale căror mărfuri nu sunt destinate consumatorului final.
Citește și
Gebrüder Weiss România, avans de 40% al numărului de transporturi efectuate în 2020
Gebrüder Weiss lansează și pe piața locală portalul myGW
„România a devenit, în ultimii ani, un hub logistic pentru piețele din sud-estul Europei, atrăgând astfel investiții pe acest segment, ceea ce a dus la o extindere a suprafețelor industriale. Estimăm că evoluția va fi una pozitivă și în următorii ani, în special datorită creșterii pieței de e-commerce. De asemenea, odată cu dezvoltarea infrastructurii rutiere, România va atrage cu siguranță mai multe investiții ce vor presupune o lărgire a suprafețelor logistice”, subliniază Mirela Brojban.
Piața de spații logistice este concentrată în jurul a câtorva orașe mari, Capitala fiind pe primul loc, urmată de Timișoara și Ploiești. La polul opus, zona de Est a țării este cea mai slab reprezentată, în special din cauza lipsei de infrastructură rutieră modernă.
Prezentă în România încă din anul 1994, Gebrüder Weiss se bazează pe o infrastructură națională de hub-uri logistice situate în București, Arad, Sibiu, Cluj, Bacău, Brașov, Constanța și Craiova. Compania oferă soluții logistice inteligente pentru clienții săi și asigură servicii flexibile de distribuție prin transport rutier, feroviar, aerian și maritim.
Din 2018, compania a lansat în România şi un serviciu de livrări la domiciliu, axat pe comenzile de marfă tip cargo, iar în 2020 a deschis un hub logistic dedicat acestui serviciu, de unde sunt gestionate operațiunile de cross-docking, terminalul deservind întreaga țară.
Ca parte din strategia digitală, Gebrüder Weiss a lansat la începutul anului 2020 platforma ETA (Estimated Time of Arrival), prin care clienții companiei pot urmări procesul de expediere online, inclusiv timpul estimat de sosire a comenzilor. Gebrüder Weiss oferă acest serviciu digital pentru transportul de marfă în regim de grupaj în toate locurile unde compania efectuează livrarea finală.