Digitalizarea, indispensabilă pentru a răspunde provocărilor logistice din perioada pandemiei
În condițiile în care, din punctul de vedere al volumului de marfă, retailul și industria bunurilor de larg consum au depășit cu mult previziunile pentru anii 2020/2021, s-au creat dezechilibre care au dus la blocaje ale transporturilor.
Cauzele provocărilor actuale din domeniul transporturilor sunt multiple și se suprapun – de la cererea dezechilibrată pe anumite segmente de bunuri, la provocările climatice, geopolitice sau la accidente majore neprevăzute (ca recentul blocaj al Canalului Suez) și până la deficitul de personal.
În paralel, consumatorii finali au adoptat și mai accelerat confortul comerțului online. Pe lângă avantajele indiscutabile, comenzile online vin cu provocări noi. Spre exemplu, volum mai mare de comenzi cu valori mai mici și rată crescută de retur.
Soluția – sau mixul de soluții la care industria de logistică și transporturi apelează – trebuie să poată procesa și ține în balanță numeroase necunoscute și variabile. Din acest considerent, Gebrüder Weiss mizează pe transformarea digitală, care, deși până acum a avut un ritm mai lent de adoptare față de alte domenii, a devenit imperativă.
În contextul menționat anterior, retailerii se confruntă cu o creștere abruptă a costurilor, iar furnizorii de servicii logistice și transport pot avea un rol major în a menține profitabilitatea unui business. Prin măsuri de optimizare a costurilor, precum consolidarea transporturilor și a rutelor, și o comunicare promptă și transparentă, afacerile pot rămâne nu doar sustenabile, ci și profitabile într-o perioadă în care consumul se bazează pe bunuri cu rulaj rapid, volum mare, dar marje de profit mai mici.
Digitalizarea domeniului înseamnă, în primul rând accesul la date care dau mai multă acuratețe și flexibilitate previziunilor pentru un business. Asistată de date digitale, planificarea livrărilor poate deveni tot mai exactă chiar și atunci când trebuie luați în calcul numeroși factori externi.
Unul dintre avantajele esențiale este sincronizarea flexibilă cu cererea din piață. Spre exemplu, creșterea abruptă a cererii pentru alimente (i.e. marfă perisabilă) din perioada lockdown-ului global din 2020 a însemnat o reorientare logistică rapidă, inclusiv prin optimizarea rutelor sau găsirea promptă a unor vehicule adecvate de transport.
Vizibilitatea și trasabilitatea sunt instrumente indispensabile pentru a analiza trendurile în timp real și a redirecționa resursele în ordinea necesităților și a importanței acestora. Este unul dintre motivele pentru care, începând cu septembrie 2020, Gebrüder Weiss a lansat la nivel de grup un portal care să răspundă nevoilor redefinite din sectorul logistic. Portalul digital myGW le permite clienților acces permanent la date, independent de programul de birou, pentru ca aceștia să beneficieze de transparență deplină în orice moment au nevoie.
Contul de client aduce o optimizare a resurselor și autonomia de a-și gestiona stocurile și comenzile, de la rezervare la administrare și managementul documentelor. Prin accesul la un canal de comunicare actualizat permanent, care integrează un serviciu de trasabilitate și previzibilitate (ETA), un calculator de preț pentru o estimare rapidă și transparentă a costurilor, posibilitatea de a rezerva transporturi și nu numai.
La un an de la lansarea portalului myGW, 12.000 de utilizatori la nivel global îl folosesc cu succes, evaluând produsul, pe o scară de la 1 la 5, cu un scor total de 4,5 stele. Iar în viitor, Gebrüder Weiss își propune să ofere clienților săi și mai multă flexibilitate și capacitate de reacție, susținând profitabilitatea businessurilor prin strategia de digitalizare și asistență comercială eficientizată din partea managerilor de cont.
Despre Gebrüder Weiss în România
Prezentă în România încă din anul 1994, Gebrüder Weiss se bazează pe o infrastructură națională de hub-uri logistice situate în București, Arad, Sibiu, Cluj, Bacău, Brașov, Constanța și Craiova. Compania oferă soluții logistice inteligente pentru clienții săi și asigură servicii flexibile de distribuție prin transport rutier, feroviar, aerian și maritim.
Din 2018, compania a lansat în România şi un serviciu de livrări la domiciliu, axat pe comenzile de marfă tip cargo - Home Delivery, iar în 2020 a deschis un hub logistic dedicat acestui serviciu, de unde sunt gestionate operațiunile de cross-docking, terminalul deservind întreaga țară.
Ca parte din strategia digitală, Gebrüder Weiss a lansat la începutul anului 2020 platforma ETA (en. Estimated Time of Arrival), prin care clienții companiei pot urmări procesul de expediere online, inclusiv timpul estimat de sosire a comenzilor. Gebrüder Weiss oferă acest serviciu digital pentru transportul de marfă în regim de grupaj în toate locurile unde compania efectuează livrarea finală.
Odată cu lansarea myGW în România și integrarea ETA în portal, clienții companiei au acces la toate informațiile relevante dintr-un singur cont, oricând și de oriunde (status, documente relevante, stocuri, comenzi).