Trei sferturi din banii generați de scăderea TVA s-au întors tot în FMCG

Trei sferturi din suma totală, mai exact 76%, pe care românii ar fi putut să o economisească în urma scăderii prețurilor, ca urmare a reducerii TVA la alimente din luna iunie, a fost reintrodusă în circuitul cumpărăturilor de larg consum, potrivit unui studiu realizat de firma de cercetare GfK România pe baza datelor colectate din Panelul de Gospodării. Trei sferturi din banii generați de scăderea TVA s-au întors tot în FMCG

Astfel, mai mult de jumătate din veniturile disponibile în urma reducerii TVA au fost direcționate către produsele alimentare și băuturile non alcoolice, iar 17% din sumă a mers către zona produselor ne-alimentare (produse de îngrijire personală și de îngrijire a casei). Restul sumei a rămas în buzunarul românilor, fie pentru alte cheltuieli, fie pentru economisire.

Comportamentul de cumpărare a suferit modificări față de momentul inițial al impactului scăderii prețurilor. La început, deși tot aproximativ 70% reveneau în FMCG, proporția dintre produsele alimentare și cele ne-alimentare a fost aproximativ egală (iunie – iulie 2015).

Totodată, în special pentru articolele de îngrijirea personală, se remarcă tendința de a cumpăra produse dintr-un segment de preț superior, remarcă studiul GfK.

Între timp, acest fenomen s-a diminuat, banii revenind în cea mai mare parte către bunurile alimentare.

Studiul are la bază date din Panelul de Gospodării GfK România, care urmărește modificările din structura coșului de cumpărături, fiind analizate 3.000 gospodării, reprezentative la nivel național.

Prezentă pe piaţa locală din 1992, GfK România este una dintre principalele firme de cercetare de piaţă, cu o cifră de afaceri de 16,2 milioane euro în 2014.

Toamna se numără efectele adverse: impactul deciziilor de contracarare a inflației
Toamna se numără efectele adverse: impactul deciziilor de contracarare a inflației
Deși rata inflației este în scădere în România, prețurile alimentelor continuă să fie peste nivelul din vara anului 2022, în ciuda...
GfK vinde panelul de consumatori către YouGov pentru 315 milioane euro
GfK vinde panelul de consumatori către YouGov pentru 315 milioane euro
După ce fuziunea dintre GfK și NielsenIQ s-a blocat pentru că nu a îndeplinit criteriile de concurență necesare pentru a fi eligibile, GfK a...
Comerțul online FMCG mai poate recruta încă 1,8 mil. de gospodării în România
Comerțul online FMCG mai poate recruta încă 1,8 mil. de gospodării în România
Comerțul online de bunuri de larg consum a ajuns la o penetrare de 40% în rândul gospodăriilor din România la nivelul anului 2021 și are...
Cum au reacționat shopperii la presiunile inflaționiste din primul trimestru
Cum au reacționat shopperii la presiunile inflaționiste din primul trimestru
Cheltuielile casnice pentru bunuri de larg consum (FMCG) au crescut cu 7% în România în primele trei luni din 2022 comparativ cu perioada...