Studiu la raft: reduceri de până la 20%-30% la dulciuri în perioada Crăciunului
Sărbătorile de iarnă au adus și în 2015 o supraexpunere a categoriilor de ciocolată și produse zaharoase în supermarketuri, hypermarketuri și discountere. Ciocolata, în special tabletele, au fost în prim plan, iar aproape toate promoțiile au mizat pe reduceri de prețuri – arată un studiu al agenției Field Agent realizat în 23 de magazine din 10 orașe alese aleator din lista marilor lanțuri internaționale, în perioada 23-24 decembrie.
Ofertele au fost semnalizate la raft cu “reduceri de prețuri” sau “prețuri excepționale”, iar discounturile acordate consumatorilor s-au situat în general între 20% și 30%. Unele magazine nu au indicat procentul reducerii aplicate, preferând să precizeze doar “Preț excepțional”.
Din cele 23 de magazine vizitate, Carrefour Market Cireșica din Constanța s-a remarcat prin numărul mare de promoții găsite la raft. Pe 23 decembrie – data la care s-a realizat vizita de magazin - peste 10 produse din gama de ciocolată și produse zaharoase afișau reduceri de prețuri cuprinse între 39% și 52%. Heidi, Mars, M&Ms sunt doar câteva din mărcile care au beneficiat de prețuri mici de sărbători.
Și mărcile proprii ale retailerilor au beneficiat masiv de reduceri de prețuri în perioada menționată.
Iată câteva exemple cu cele mai importante reduceri întâlnite la raft în perioada 23-24 decembrie 2015:
Precizare: studiul nu este exhaustiv, agenții Field Agent indicând doar principalele promoții pe care le-au remarcat în magazinele vizitate. Field Agent este compania care a schimbat, la nivel mondial, modul de culegere a datelor și insighturilor din piață. Prin intermediul smartphonurilor, consumatorii devin “ochii și urechile” brandurilor în piață, pemițând companiilor obținerea de date în timp real.