Nielsen: Doar 18 din miile de produse lansate de industria FMCG au dreptul să se numească inovații în 2015

Nivea, Lay's, Strongbow sau Vanish sunt câteva dintre numele care fac parte din clubul select al brandurilor care au reușit să aducă inovații cu impact în piața bunurilor de larg consum europene în 2015, potrivit celui mai recent studiu al companiei Nielsen, „Breakthrough Innovation Report”. Analiza a luat în calcul circa 8.650 de lansări de produse – reprezentând nu mai puțin de 24.500 de noi SKU-uri – la nivelul Europei Occidentale. Nielsen: Doar 18 din miile de produse lansate de industria FMCG au dreptul să se numească inovații în 2015

Potrivit Nielsen, un produs poate fi numit „breakthrough innovation” dacă îndeplinește trei criterii:

  • să reprezinte o propunere cu totul nouă în categorie, nu doar o redefinire a unui produs mai vechi, cum ar fi o simplă schimbare de ambalaj sau o aromă nouă;
  • să genereze vânzări de cel puțin 10 milioane de euro în primul an de la lansare;
  • să mențină cel puțin 90% din vânzări în al doilea an de existență.

Iată lista celor 18 produse care au îndeplinit cu succes aceste criterii în 2015:

  • Ariel: 3-In-1 Pods (detergenți);
  • Cadbury: Dairy Milk Marvellous Creations (ciocolată);
  • Die Limo: Von Granini (băutură răcoritoare);
  • Dompé: (remediu împotriva durerilor de cap);
  • Garnier: Fructis Schadenlöscher (îngrijirea părului);
  • Garnier: Ultimate Blends (îngrijirea părului);
  • Nivea: Cellular Anti-Age (îngrijirea feței);
  • L’Oréal Paris: Elvive Fibrology (îngrijirea părului);
  • Lay's: Xtra (snacks sărate);
  • Robinsons: Squash'd (băuturi răcoritoare);
  • Scholl: Velvet Smooth Express Pedi (îngrijirea picioarelor);
  • Strongbow: Dark Fruit (cidru);
  • Sure: Compressed (deodorante);
  • Tchibo: Barista (cofea);
  • Tropicana: in Turkey (băuturi răcoritoare);
  • Vanish: Gold Oxi Action (detergenți);
  • Volvic: Juicy (băuturi răcoritoare);
  • Yatekomo: (alimente);

„Trei din patru noi SKU-uri lansate eșuează să genereze și 100.000 de euro în primul an de existență și sfârșesc adesea prin a fi delistate de retaileri”, explică Marcin Penconek, Vice President Innovation Practice Nielsen Europe, co-autor al raportului. „Inovația adevărată este extrem de rară dar, în ciuda percepției multora, nu este o chestiune nici de noroc și nici de magie. Există câteva caracteristici comune în spatele succesului unor produse și reușitei lor de a ajunge în coșul de cumpărături în mod repetat”, mai subliniază consultantul.

Raportul Nielsen explică de ce anumite lansări au succes sau eșuează folosind metafora „Jobs Theory” care spune că ceea ce face ca un produs să fie consumat de oameni nu este legată nici de trăsăturile identificabile ale acestora – cum ar fi detaliile demografice – nici de atributele produsului, ci de soluțiile pe care reușesc să le aducă la o angoasă a consumatorului. „Vorbim de ideea că oamenii nu cumpără atât produse, ci le „angajează” să performeze diverse joburi în viața lor. Brandurile care au avut succes în inova sunt acelea care au dat dovadă de empatie, care au identificat o circumstanță clară cu care cumpărătorii se luptă sau o aspirație neîndeplinită și au adus o soluție”, comentează Penconek.

Raportul integral poate fi descărcat de aici.

 

Scumpiri, comerț ilegal și consum de alcool în rândul tinerilor, posibile efecte în lanț ale taxei pe zahăr
Scumpiri, comerț ilegal și consum de alcool în rândul tinerilor, posibile efecte în lanț ale taxei pe zahăr
Asociația Națională pentru Băuturi Răcoritoare, care reunește cei mai mari producători de băuturi răcoritoare din România, reiterează...
Inovația, de la misiune imposibilă la catalizator pentru vânzări în perioade de instabilitate
Inovația, de la misiune imposibilă la catalizator pentru vânzări în perioade de instabilitate
Cum pot brandurile să se evidențieze și să inoveze într-un context inflaționist? Pentru mărcile care aduc ceva nou într-o piață...
Bogdan Gross, re:innovation: Contextul actual determină ca optimizarea proceselor de retail să devină esențială
Bogdan Gross, re:innovation: Contextul actual determină ca optimizarea proceselor de retail să devină esențială
Optimizarea și planificarea proceselor de retail cu ajutorul soluțiilor tehnologice pe baza unor algoritmi de inteligență artificială sunt...
Piața produselor de îngrijire a părului, creștere de până în 9% în 2022
Piața produselor de îngrijire a părului, creștere de până în 9% în 2022
Dacă anul trecut piața produselor de îngrijire a părului a avut o evoluție moderată, cu o creștere de o singură cifră, pentru 2022...