Piața produselor de îngrijire a părului, creștere de până în 9% în 2022

Dacă anul trecut piața produselor de îngrijire a părului a avut o evoluție moderată, cu o creștere de o singură cifră, pentru 2022 dinamismul categoriei va crește pe fondul inovației și a potențialului de vânzare în zona online-ului, crede Ștefan Ilin, Marketing Manager Mass Market Divizia de Produse de Larg Consum L’Oréal România. Piața produselor de îngrijire a părului, creștere de până în 9% în 2022

“Atât în 2020, cât și în 2021, am observat o modificare în percepția consumatorilor față de categoria de îngrijire a părului: de la o categorie perceputa ca una de igienă, la o categorie de înfrumusețare, care joacă un rol importanta atât la nivel funcțional, cât și emoțional. Tot mai des auzim în jurul nostru expresia „I have a good hair day”. Aceste modificări de percepție s-au reflectat și în consum, unde categoriile balsam, măști și tratamente înregistrează dinamici foarte mari în ultimii doi ani. Categoriile de măști și tratamente pentru păr au fost extrem de dinamice, deși încă au o pondere redusă în piață, puțin peste 10%”, spune Ștefan Ilin.

Citiți și Vanya Panayotova, L’Oréal România & Adria-Balkans: Păstrarea echilibrului în business rămâne principala piatră de încercare

În ultimii doi ani cea mai mare provocare a ținut de rapiditatea cu care compania s-a putut adapta la un mediu foarte volatil, în care consumatorul gândește și reacționează diferit, iar mediul online a devenit mult mai important, atât pentru construirea mărcilor, cât și pentru ocaziile de consum.

“Online-ul are un potențial imens, mai ales dacă analizăm ceea ce se întâmplă în Asia sau Europa de Vest. Poate varia între 5% și 60% din categorie, în funcție de țară. În România, în 2020, vânzările online de produse de îngrijire a părului au explodat, cu o evoluție de trei cifre față de anul anterior. Aceste valori s-au menținut și în 2021, însă baza de plecare a fost una extrem de mică înainte de criza sanitară și încă nu există o masă critică de consumatori online în comparație cu celelalte canale. Credem, însă că potențialul acestui canal pentru piața de îngrijire a părului se va maximiza în timp, odată cu evoluția canalului în sine și cu evoluția comportamentului de achiziție al cumpărătorilor”, adaugă Ilin.

O analiză detaliată a categoriei de produse de îngrijire a părului puteți citi în numărul din luna aprilie a revistei Progresiv.

L’Oréal și-a majorat vânzările cu 10% în T1 din acest an
L’Oréal și-a majorat vânzările cu 10% în T1 din acest an
Grupul francez L’Oréal a raportat pentru primul trimestru al acestui an un avans al vânzărilor cu 9,4% până la 11,24 miliarde de euro,...
Capitalizarea noilor tendințe, prioritară pentru producătorii de coloranți de păr
Capitalizarea noilor tendințe, prioritară pentru producătorii de coloranți de păr
Întoarcerea la modul normal de viață, fără restricții de deplasare și cu un program de lucru care nu mai este exclusiv online, a readus pe...
L'Oréal achiziționează brandul australian Aēsop
L'Oréal achiziționează brandul australian Aēsop
L'Oréal a anunțat semnarea unui acord cu Natura &Co pentru achiziționarea grupului australian de cosmetice de lux Aēsop, printr-o tranzacție cu...
Vanya Panayotova, L’Oréal România&Adria-Balkans: Toate cele patru divizii de business au crescut cu peste 10% în primul semestru
Vanya Panayotova, L’Oréal România&Adria-Balkans: Toate cele patru divizii de business au crescut cu peste 10% în primul semestru
Primele șase luni ale acestui an au adus creșteri peste nivelul pieței pentru L’Oréal România, ceea ce a contribuit la câștigarea de cotă...
Produsele de îngrijire a părului, upgrade de la igienă la beauty
Produsele de îngrijire a părului, upgrade de la igienă la beauty
Odată cu pandemia, consumatorul a fost nevoit să își „reconstruiască” ritualul de îngrijire a părului în propria locuință. Astfel, a...
Vanya Panayotova, L’Oréal România & Adria-Balkans: Păstrarea echilibrului în business rămâne principala piatră de încercare
Vanya Panayotova, L’Oréal România & Adria-Balkans: Păstrarea echilibrului în business rămâne principala piatră de încercare
Lipsa predictibilității, menținerea unui echilibru între strategia pe termen lung și deciziile imediate și această permanentă schimbare de...