GfK: Piața FMCG a crescut în 2017, susținută însă de majorarea prețurilor și nu de volumele cumpărate

Piața bunurilor de larg consum din România a înregistrat în 2017 o creștere de 7%, în spatele acestei evoluții fiind de data aceasta majorarea prețurilor ca urmare a inflației și nu creșterea volumelor cumpărate, așa cum s-a întâmplat în 2016, arată datele companiei de cercetare GfK. Cu toate acestea, consumatorii români s-au orientat și în acest an către produse superioare din punctul de vedere al prețului. GfK: Piața FMCG a crescut în 2017, susținută însă de majorarea prețurilor și nu de volumele cumpărate

Produsele de îngrijire a locuinței au înregistrat cea mai mare creștere în 2017, de aproape 10% în valoare. Peste media pieței au crescut și lactatele (mai ales untul, brânza topită și specialitățile din brânză), alimentele ambalate și băuturile. Alimentele proaspete și produsele de îngrijire personală au crescut în același ritm cu piața de FMCG.

Ponderea promoțiilor a scăzut în valoare pentru produsele de îngrijire orală, băuturile calde, conservele și lactatele. Totuși, promoțiile dețin cele mai mari ponderi în cadrul produselor destinate îngrijirii personale și a locuinței (mai ales în rândul detergenților de rufe și al produselor universale). În cazul băuturilor, cele mai mari cote de piață în valoare pentru promoții le observăm în categorii precum răcoritoare, bere, cafea și ceai.

Și ponderea în consum a mărcilor private ale retailerilor a rămas constantă în 2017 comparativ cu anul anterior.

Magazinele de tip discount și cele de proximitate, cele mai dinamice formate

La final de 2017, comerțul modern a înregistrat o cotă de piață de 59% în creștere cu 1,4 puncte procentuale față de 2016. Magazinele de tip discount și cele de proximitate au avut cele mai accelerate creșteri.

Cota de piata retail

Hypermarketurile rămân cel mai important canal modern de cumpărare. Astfel, pe parcursul anului trecut au fost vizitate mai des de cumpărători, însă coșurile au rămas la nivelul anului precedent.

Magazinele de tip discount au avut vânzări în creștere datorită faptului că oamenii au plătit în medie mai mult la fiecare act de cumpărare și au achiziționat mai des din aceste formate.

Supermarketurile au beneficiat de o frecvență medie de cumpărare mai ridicată și de coșuri mai mari. Rămân în continuare cel mai vizitat retailer.

Magazine de proximitate au avut cea mai bună dinamică. Au reușit să recruteze noi cumpărători, i-au atras mai des în magazine și i-au convins să cheltuiască sume mai mari la un act de cumpărare. Evoluția pozitivă a fost influențată și de expansiunea acestor formate. În ansamblu, în 2017 au fost deschise aproape 220 de magazine de proximitate.

GfK: Discounterii au devenit principalul canal de achiziții al gospodăriilor din România
GfK: Discounterii au devenit principalul canal de achiziții al gospodăriilor din România
Primul trimestru al anului 2023 a marcat o premieră în istoria comerțului modern din România: discounterii au devansat pentru prima dată...
Piața FMCG locală, pe locul 7 în topul creșterilor valorice în estul Europei în 2022
Piața FMCG locală, pe locul 7 în topul creșterilor valorice în estul Europei în 2022
Cu un plus de 15,8% în valoare în 2022 piața locală de bunuri de larg consum se situează pe locul 7, alături de Polonia, în topul creșterilor...
Industria FMCG, creștere de 7,5% în 2021 față de 2020
Industria FMCG, creștere de 7,5% în 2021 față de 2020
După un avans de 5,6% în 2021, economia României este așteptată să crească cu cca +4,5% în acest an. În același timp, inflația va depăși...
GfK: Piața FMCG a crescut în 2017, susținută însă de majorarea prețurilor și nu de volumele cumpărate
GfK: Piața FMCG a crescut în 2017, susținută însă de majorarea prețurilor și nu de volumele cumpărate
Piața bunurilor de larg consum din România a înregistrat în 2017 o creștere de 7%, în spatele acestei evoluții fiind de data aceasta majorarea...