Ce campanii au pregătit producătorii de bere pentru vara lui 2016
După doi ani de scădere, piața berii din România a înregistrat o creștere de 6,5% în 2015. Pentru vara lui 2016, producătorii se bazează atât pe factorul „soare”, cât și pe campanii promoționale pentru a menține trendul de creștere.
„Comparăm sezonul 2016 cu o vară foarte călduroasă în 2015, astfel încât evoluția consumului depinde în mare parte de temperaturi. Dacă vara va avea aceeași intensitate ca anul trecut, ne putem aștepta la vânzări cel puțin la fel de bune”, susține Mihai Bârsan, Marketing Vice President la Ursus Breweries.
În ceea ce privește campaniile pregătite pentru acest sezon, producătorii au mizat în principal pe trei catalizatori pentru consum: fotbalul, festivalurile de muzică și petrecerile de vară. Astfel, Bergenbier a lansat campania „Eu sunt 12” prin care susține echipa națională a României la Campionatul European de Fotbal. Au fost create și ambalaje dedicate și caravana „Eu sunt 12”. La rândul său, Ursus Breweries va fi prezent și anul acesta la UNTOLD, cel mai mare festival de muzică, iar cea mai recentă noutate a companiei este sticla Ursus de 750 de ml și cu sistem de deschidere twist off.
Cât despre Tuborg, producătorul recompensează loialitatea consumatorilor săi printr-o campanie specială, dezvoltată sub conceptul „Tuborg dă tonul”. În plus, compania a lansat luna aceasta un nou produs, Tuborg Shot – o doză de 250 ml prin care creează o nouă subcategorie în piața de bere.
„Am înregistrat în primele patru luni ale acestui an o creștere de 20%, comparativ cu 2015. Acest lucru dovedește creșterea brandului în preferințele consumatorilor și, de asemenea, ne permite să continuăm investițiile în inovații așa cum am obișnuit deja piața”, spune Paul Markovits, Vice-Președintele pe Marketing al URBB.
O altă noutate notabilă a verii este dezvoltarea categoriei de cidru. Cea mai recentă mutare pe acest segment vine de la producătorul Zarea S.A., liderul categoriei de vinuri spumante. Acesta a lansat cidrul Dacic, promovat ca fiind o băutură 100% românească. Lansarea noului produs, disponibil în patru sortimente diferite și în ambalaj de sticlă, ar putea contribui substanțial la creșterea segmentului cidrului, o categorie nouă în România care a intrat în atenția consumatorilor odată cu lansarea Strongbow de către Heineken, în primăvara lui 2015.