Tranzacția medie online cu cardul a crescut cu 15% în 2022
Valoarea medie a unei tranzacții online cu cardul a fost de 265 lei în 2022, în creștere cu 15% față de anul precedent, arată datele Netopia Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România și parte a grupului de companii NETOPIA.
Reprezentanții companiei se așteaptă ca inflația accelerată din ultima perioadă să tempereze tendința românilor de a face cumpărături din impuls în 2023, iar aceștia să fie mai cumpătați atât în e-commerce, cât și în offline.
Netopia Payments a înregistrat o creștere de 35% a tranzacțiilor procesate în 2022 față de 2021 și își menține trendul ascendent pentru al optulea an consecutiv. Tot anul trecut, compania a înregistrat lunar o medie de peste 3 milioane de tranzacții, prin toate metodele de plată. Din datele companiei, în topul categoriilor de produse și servicii pentru care românii au făcut cel mai des plăți electronice în 2022 s-au numărat: utilitățile, serviciile financiare, produsele de mobilier, fashion sau IT&C.
Cea mai aglomerată lună din punct de vedere al volumului de tranzacții procesate de Netopia Payments în 2022 a fost luna noiembrie, perioadă în care o mare parte a comercianților parteneri au organizat evenimentul Black Friday. Astfel, tranzacțiile online cu cardul din perioada Black Friday 2022 au crescut cu aproximativ 27% față de ediția anterioară.
Citiți și: Tendințe care modelează comerțul „viitorului”
În ceea ce privește dispozitivele preferate de români pentru a face achizițiile online, ca în fiecare an, smartphone-ul râmâne în top. Anul trecut, procentul românilor care au folosit telefonul mobil pentru a finaliza o achiziție online a fost de 72,2%, față de desktop în procent de 27,1% sau tabletă de 0,7%. În topul orașelor în care s-au realizat cele mai multe tranzacții online în 2022 au fost București, Cluj-Napoca, Brașov, Timișoara și Ploiești.
Anul trecut, Netopia Payments a înregistrat o creștere de 20% a portofoliului de clienți, în linie cu direcția e-commerce-ului local, care se extinde de la an la an. O parte dintre business-uri au ales să treacă complet din offline în online, pe fondul costurilor scăzute, dar și a cererii crescute pentru astfel de servicii. În prezent, 24.000 de afaceri din industria de e-commerce procesează plățile prin serviciile oferite de Netopia Payments.
Obiectivele de business ale companiei pentru anul 2023 includ alinierea la trendurile internaționale și lansarea de noi metode de plată, precum BNPL (Buy Now Pay Later). De asemenea, compania își propune să continue dezvoltarea soluțiilor și extinderea opțiunilor de plată pentru a oferi comercianților, dar și clienților finali o experiență de plată online și offline prin SMS cât mai confortabilă, sigură și rapidă. Un alt obiectiv pentru anul acesta este și îmbunătățirea gradului de satisfacție a clienților precum și creșterea loialității prin serviciul propriu de suport clienți, pe toate ariile: comercial, financiar și tehnic.