Netopia Payments: În medie, românii au cheltuit online aproximativ 322 lei cu ocazia Black Friday 2022

În ziua de 11 noiembrie 2022, când majoritatea comercianților parteneri au desfășurat campania de Black Friday, numărul tranzacțiilor online cu cardul a crescut cu aproximativ 27% comparativ cu ediția precedentă. Suma medie cheltuită în ediția din acest an a evenimentului a fost de 322 lei, în ușoară scădere față de 2021, când s-a situat la circa 370 lei, arată datele Netopia Payments, cel mai utilizat procesator de plăți online din România. Netopia Payments: În medie, românii au cheltuit online aproximativ 322 lei cu ocazia Black Friday 2022

Potrivit companiei, s-au procesat, în medie, 80 de tranzacții pe minut anul acesta de Black Friday, vârful de tranzacții s-a înregistrat la ora 14:15, iar cea mai mare sumă raportată în perioada de referință s-a ridicat la peste 35.000 lei, pentru un echipament de supraveghere.

În ceea ce privește categoriile de produse preferate de români cu ocazia Black Friday 2022, în topul achizițiilor online s-au aflat: încălțămintea, retailul generalist, suplimentele alimentare și cosmeticele, urmate de aparatura foto și cărți.

„Am înregistrat o creștere importantă a tranzacțiilor online, ceea ce arată că românii sunt receptivi la ofertele optimizate la maxim de partenerii noștri din e-tailul autohton. Ne bucură faptul că apetența românilor pentru achiziții de pe dispozitive mobile este tot pe un trend ascendent, fapt care demonstrează o dată în plus eficiența acestei metode de plată”, a declarat Horia Grozea, Director Vânzări Netopia Payments.

Citiți și: Tendințe care modelează comerțul „viitorului”

Mai mult de două treimi (68,5%) din totalul comenzilor procesate de Black Friday 2022 au fost realizate de pe dispozitive mobile, cei mai mulți dintre utilizatori preferând această variantă în detrimentul desktop-ului (31%). De asemenea, într-un procent mai mic au fost înregistrate achiziții realizate de pe dispozitive de tip smart tv.

Datele demografice de anul acesta ale procesatorului mai arată că majoritatea achizițiilor online au fost realizate de femei, în proporție de 54,1%, în timp ce ponderea bărbaților a fost de 45,9%.

De asemenea, grupa de vârstă cu cele mai multe achiziții a fost de 35-44 ani (25,72%), urmată îndeaproape de 25-34 ani (23,69%), 45-54 ani (21,24%), 18-24 ani (12,77%), 55-64 ani (9,74%) și 65+ ani (6,83%).

Grupul Netopia a fost înființat în anul 2003. În prezent, circa 20.000 de comercianți folosesc serviciile și soluțiile companiei: plăţi mobile, tranzacții online cu carduri bancare sau prin SMS și marketing prin SMS.

 

Tranzacția medie online cu cardul a crescut cu 15% în 2022
Tranzacția medie online cu cardul a crescut cu 15% în 2022
Valoarea medie a unei tranzacții online cu cardul a fost de 265 lei în 2022, în creștere cu 15% față de anul precedent, arată datele Netopia...
Ce industrii au bifat cele mai mari venituri de Black Friday
Ce industrii au bifat cele mai mari venituri de Black Friday
În weekendul 11-13 noiembrie, în care au avut loc cele mai intense campanii de Black Friday 2022, industria de beauty a bifat venituri de 195.000...
Plățile online, creștere cu 55% în 2021 vs 2020
Plățile online, creștere cu 55% în 2021 vs 2020
Valoarea totală procesată din tranzacțiile online cu cardul a crescut cu 55% în 2021 comparativ cu anul precedent, arată datele Netopia...
Netopia Payments: Numărul tranzacțiilor online cu cardul, creștere de 50% în primele nouă luni ale anului
Netopia Payments: Numărul tranzacțiilor online cu cardul, creștere de 50% în primele nouă luni ale anului
Netopia Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, a înregistrat o creștere de 50% a numărului de tranzacții...