Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, vânzări de 154 miliarde de euro în anul financiar 2022
Grupul Schwarz, care operează lanțurile de retail Lidl și Kaufland, a raportat vânzări de 154,1 miliarde de euro în anul financiar 2022, ceea ce reprezintă o creștere de 15,4% de la an la an. Grupul german a precizat că a înregistrat o creștere „la un nivel stabil”, în pofida inflației și a ratelor mai mari ale dobânzilor, compensând creșterea costurilor cu materiile prime, energia și mărfurile prin „gestionarea eficientă a proceselor”.
Lidl a raportat anul trecut vânzări de 114,8 miliarde de euro, în creștere cu 13,8% de la an la an. Vânzările online ale discounterului s-au ridicat la 1,9 miliarde de euro, în creștere cu 8,5% față de perioada anterioară. De partea cealaltă, Kaufland, a raportat vânzări de 31,8 miliarde de euro anul trecut, o creștere de 16,1%, care a fost stimulată de integrarea fostelor magazine Real pe piața din Germania.
La finalul anului financiar, Schwarz Group opera un total de 13.700 de puncte de vânzare, în creștere cu 400 față de anul precedent.
Citește și 2023, un mix între prudență și consolidare pentru Kaufland România
În plus, companiile producătoare din cadrul Schwarz Group au livrat bunuri în valoare de aproximativ 3,4 miliarde de euro către Lidl și Kaufland la prețuri de transfer intern, ceea ce reprezintă o creștere de 29,7% față de anul precedent.
Aceasta include vânzarea de bunuri de la o fabrică de paste făinoase achiziționată în octombrie 2022, precum și de la o fabrică de cafea nou construită.
Anul trecut, aproximativ 8 miliarde de euro au fost investite de grup atât în proiecte strategice, cât și în digitalizare, activitățile concentrându-se în principal pe îmbunătățirea lanțului de aprovizionare, extinderea și modernizarea sucursalelor, susțin reprezentanții companiei.