Zabka duce magazinele Froo dincolo de granițele Capitalei
Zabka, unul dintre cele mai mari branduri de magazine de proximitate moderne din Europa, continuă dezvoltarea pe piața locală și deschide primul magazin Froo dincolo de granițele Bucureștiului, unde operează 17 unități comerciale.
Magazinul a fost inaugurat în Pitești, județul Argeș la începutul lunii august, chiar în centrul orașului, în Piața Muntenia, numărul 3. Locația este similară magazinelor Froo din Capitală, sortimentația fiind construită în jurul categoriilor pentru consum imediat și al produselor proaspete. Astfel, băuturile, snackurile și segmentul de produse ready meals (sendvișuri, supe) sunt bine reprezentate la raft. Urmând exemplul pieței poloneze, Froo oferă și produse private label - gama include sandvișuri Tommy Bites, produse de prânz Good Soul și băuturi Barefruit. De asemenea, în magazin este disponibilă și o gamă de gustări calde, cum ar fi hot dog sau cartofi prăjiți, dar și cafea, acestea fiind listate în toate magazinele sub bannerul Froo Bistro.
În ceea ce privește competiția, în proximitatea magazinului Froo Pitești se află un Profi și un Market, în timp ce per total la nivel de localitate, marile lanțuri de retail dețin 39 de magazine, dintre care 18 sub brandurile Profi.
Froo, 18 magazine pe piața din România
Odată cu acestă deschidere Froo ajunge la pragul de 18 magazine operate în România, potrivit informațiilor disponibile pe site-ul companiei. În cadrul primei întâlniri cu presa, în luna iunie, retailerul nu a înaintat niciun target privind dezvoltarea pe piața locală.
„România este prima piață internațională în care ne extindem. În Polonia operăm peste 10.000 de magazine și deschidem, în medie, trei unități comerciale pe zi. Vrem să ne dezvoltăm cu aceeași viteză ca în Polonia și ținând cont de mărimea pieței, putem face acest lucru”, a declarat la acel moment Anna Grabowska, CEO al Zabka International şi Vice-Preşedinte şi membru în boardul grupului cu afaceri anuale de 5 mld. euro anual.
O companie cu o istorie de circa 25 de ani, Zabka este unul dintre cei mai puternici retaileri din Polonia, având peste 10.000 de magazine și 3,6 milioane de clienţi pe zi. Circa 17 milioane de polonezi (aproape jumătate din populaţie) au un Zabka la mai puţin de 500 de metri de locul unde locuiesc, potrivit reprezentanților companiei. Retailerul a intrat pe piaţa din România la finalul anului trecut prin achiziţia pachetului majoritar de acţiuni în cadrul companiei de distribuţie DRIM Daniel Distributie FMCG.