Proprietarul Froo: Putem deschide în România până la 4.000 de magazine
Grupul polonez Żabka, care a intrat pe piața de retail din România la finalul anului 2023, a deschis în 2024 60 de magazine sub brandul Froo, anunțând în raportul financiar că există potențial pentru atingerea unui număr de circa 4.000 de locații pe plan local în perioada următoare.
Grupul Żabka a raportat anul trecut o creștere a afacerilor like-for-like de 8,3%. Retailerul polonez a deschis în 2024 1.166 de magazine noi, dintre care 60 au fost inaugurate sub brandul Froo în România, generând vânzări către clienți de 6,5 miliarde de euro, în creștere cu 20% față de 2023, respectiv un EBITDA cu 23,7% mai mare.
”În 2024 am ajuns la o rețea de 11.069 de magazine, păstrându-ne titlul de cel mai mare retailer pe zona de proximitate la nivel european. Anul trecut ne-am atins două din obiectivele noastre majore – intrarea pe piața din România și listarea pe bursa din Varșovia. Pentru acest an ne propunem să ne consolidăm poziția în piața de retail, să ne extindem amprenta și prezența în canalele online și să ne optimizăm ecosistemul magazinelor de proximitate. Există potențial pentru atingerea unei rețele de 19.500 de magazine în Polonia, respectiv 4.000 de locații în România”, a spus Tomasz Suchański, CEO of Żabka Group.
Ca și obiectiv pe termen mediu executivul a vorbit despre dublarea vânzărilor către clienți în perioada 2023 – 2028, urmând să atingă acest target prin inaugurarea a peste 1.000 de magazine anual. Pentru acest an retailerul estimează o creștere de peste 6% a afacerilor alături de o îmbunătățire a profitabilității.
”Conveniența este despre timp. Suntem într-o fază de testare, nu avem ca prioritate numărul magazinelor, ci îmbunătățirea experienței in-store. Consumatorii sunt foarte atenți la toate schimbările pe care noi le facem în magazine. Urmează să intrăm într-un nou oraș, face parte din etapa de testare. Flexibilitatea la nivel de sortimentație este foarte mare, testăm și aici. Este mult mai ușor să testezi sortimente. Ne dorim este însă să le câștigăm încrederea consumatorilor, să îmbunătățim modelul operațional, respectiv profitabilitatea. Productivitatea este foarte importantă pentru a fi profitabili. Putem deschide și în România chiar și trei magazine pe zi, similar strategiei din Polonia. Vom vedea însă în timp care este viteza optimă pentru România, după ce vom depăși etapa aceasta de testare. Am adus aici elementul diferențiator principal - zona de bistro și ready to eat care ne deosebește de Polonia. A fost un pariu câștigător. Sunt diferențe de consum clare între România și Polonia, nevoile clienților sunt similare”, a explicat, în cadrul Conferinței Progresiv de la Sinaia din acest an, Radu Trandafir, Board Member Froo România Holding SA.
O companie cu o istorie de circa 25 de ani, Żabka este unul dintre cei mai puternici retaileri din Polonia, având peste 3,6 milioane de clienţi pe zi. Circa 17 milioane de polonezi (aproape jumătate din populaţie) au un Zabka la mai puţin de 500 de metri de locul unde locuiesc, potrivit reprezentanților companiei. Retailerul a intrat pe piaţa din România la finalul anului 2023 prin achiziţia pachetului majoritar de acţiuni în cadrul companiei de distribuţie DRIM Daniel Distributie FMCG.





