Vânzările grupului Auchan, în creștere ușoară în S1

Grupul francez Auchan a anunțat rezultatele financiare pentru prima jumătate a lui 2015 perioad ă în care cifra de afaceri a crescut cu 3,4% la rate de schimb curent și cu 2% la rate constante de schimb, atingând astfel suma de 26,9 miliarde de euro. Profitul în termeni absoluți a crescut cu 5,6% până la 6,21 milioane de euro, cu o margine de profit de 23,1%, în creștere față de primul semestru al lui 2014 (22,6%). Vânzările grupului Auchan, în creștere ușoară în S1

„Performanţele noastre la data de 30 iunie 2015 arată capacitatea noastră de a progresa atât în cifră de afaceri cât şi în rentabilitate într-un context care rămâne adesea dificil”, a precizat Vianney Mulliez, Preşedinte al Consiliului de administraţie, care a mai completat că al doilea semestru se anunță bogat în provocări.

Hypermarketurile, segment pe care compania activează și în România, reprezintă 82% din veniturile grupului, în timp ce supermarketurile dețin 14%. Din punct de vedere geografic, Franța realizează 34% din totalul afacerilor, Europa Occidentală (Spania, Italia, Portugalia și Luxembourg) a contribuit cu 18%, în timp ce restul piețelor (Polonia, Ungaria, România, Ucraina, Rusia, China, Taiwan, Vietnam și Senegal) dețin o pondere de 48%.

În dreptul României, în raportul financiar, este menționată o deschidere de magazin și achiziția a 12 clădiri ale hipermarketurilor ex-Real în România, care înainte au fost gestionate în sistem de chirie, şi a celor 12 galerii comerciales aferente. Valoarea acestei achiziții, în care este inclusă și cumpărarea societății Fields HK Ltd, companie de e-commerce a vânzării de produse alimentare de pe piaţa din China, se ridică la 194 milioane de euro.

În România, în prezent, francezi operează un număr de 33 de hypermarketuri, dintre care 20 de foste  magazine Real, preluate de la grupul Metro în anul 2013. Cele mai recente date financiare raportate de Auchan România la Ministerul de Finanțe pentru anul 2014 arată o cifră de afaceri de 4,073 miliarde de lei (916 milioane de euro), sub ținta anunțată de un miliard de euro. 

Topul marilor rețele de retail: 2023, un an cu rezultate afectate de inflație
Topul marilor rețele de retail: 2023, un an cu rezultate afectate de inflație
Cu un plus de peste 12 miliarde de lei în cont la finalul lui 2023, marile lanțuri de retail active pe piața locală au reușit să bifeze o...
Kaufland România păstrează trendul de creștere al cifrei de afaceri în 2023
Kaufland România păstrează trendul de creștere al cifrei de afaceri în 2023
Kaufland România, unul dintre cei mai importanți jucători prezenți pe piața locală de retail, a  încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri...
Auchan a derulat o altă campanie „Cărucioarele surpriză
Auchan a derulat o altă campanie „Cărucioarele surpriză" în 26 de hipermarketuri din țară
La o săptămână după ce a lansat în premieră pe piața locală conceptul de cumpărături surpriză, Auchan a realizat o noua acțiune de...
România rămâne în topul celor mai performante țări pentru Carrefour în S1
România rămâne în topul celor mai performante țări pentru Carrefour în S1
Retailerul francez Carrefour a încheiat primele șase luni ale acestui an cu o cifră de afaceri de 1,32 de miliarde euro, în creștere cu 11,3%...
Topul marilor rețele de retail: 2022, un an considerabil mai bun și mai profitabil
Topul marilor rețele de retail: 2022, un an considerabil mai bun și mai profitabil
Cu un plus de 14 miliarde de lei în cont la finalul lui 2022, marile lanțuri de retail active pe piața locală au reușit să bifeze o creștere...
Auchan a bifat anul trecut o creștere de 1,7% în Europa Centrală și de Est
Auchan a bifat anul trecut o creștere de 1,7% în Europa Centrală și de Est
Retailerul francez Auchan a raportat pentru anul trecut o evoluție “excelentă” pentru regiunea Europei Centrale și de Est, vânzările...