Auchan a bifat anul trecut o creștere de 1,7% în Europa Centrală și de Est

Retailerul francez Auchan a raportat pentru anul trecut o evoluție “excelentă” pentru regiunea Europei Centrale și de Est, vânzările înregistrând un plus de 1,7%, în ciuda impactului negativ al fluctuațiilor de schimb valutar și al închiderilor de magazine din Rusia, arată raportul financiar al companiei. Auchan a bifat anul trecut o creștere de 1,7% în Europa Centrală și de Est

Cifra de afaceri a grupului francez a atins valoarea de 8,4 miliarde de euro, în timp ce profitul înainte de taxe (EBITDA) a crescut cu 8,1%.

În ceea ce privește evoluția businessului din România, introducerea certificatului verde pentru accesul în magazine a impactat negativ vânzările din ultimul trimestru al anului trecut. La nivelul întregului an, cifra de afaceri a continuat să crească datorită celor 400 de magazine de proximitate din stațiile Petrom, dintre care 127 au fost redeschise sub umbrela MyAuchan. În plus, cardul de loialitate lansat la începutul lui 2021 a înregistrat o evoluție bună, cu o treime dintre consumatori optând pentru această facilitate în mai puțin de șapte luni.

Potrivit raportului financiar, Auchan România s-a concentrat în special pe gestionarea optimă a supply-chain, lansarea de scheme agricole responsabile și dezvoltarea de noi produse locale.

Pe de altă parte, veniturile generate de e-commerce s-au dublat anul trecut. Auchan România colaborează cu mai mulți jucători din zona livrărilor rapide, în particular cu Glovo, care are în prezent peste 1.000 de comenzi pe zi. În prezent, digitalul reprezintă 2% din vânzările retailerului în România, în timp ce în Portugalia și Rusia ponderea este de 4%, Ucraina – 5% și Luxemburg – 8%.

La nivel de grup, afacerile Auchan Retail au înregistrat o scădere de 1%, până la 30,5 miliarde de euro. “Pentru 2022, pe fondul unei situații financiare stabile, vom aborda o strategie comercială agresivă pentru a restabili businessul Auchan Franța, vom apăsa pedala dezvoltării de formate de magazine de proximitate digitale în toate țările în care suntem prezenți, vom lansa inovații și vom susține triunghiul bun-sănătos-local prin dezvoltarea ofertei de produse”, a punctat Yves Claude, Președinte și CEO al Auchan Retail.

Auchan România are în portofoliu 182 de magazine, cuprinzând 33 de hypermarketuri, 5 supermarketuri și 144 de magazine de ultraproximitate MyAuchan, din care 136 în Stațiile Petrom, cât și magazinul online auchan.ro.

Auchan lansează în România conceptul „căruciorului surpriză”
Auchan lansează în România conceptul „căruciorului surpriză”
Retailerul Auchan a lansat, în premieră, pe plan local, conceptul „căruciorului surprinză”. Sub titlul „Descoperă comoara din...
Auchan aduce pe piața din România Auchan GO, primul magazin complet automatizat
Auchan aduce pe piața din România Auchan GO, primul magazin complet automatizat
Retailerul francez Auchan va lansa în luna aprilie primul magazin complet automatizat de pe piața din România sub brandul Auchan GO, au anunțat,...
 Auchan România intră pe piața de energie
Auchan România intră pe piața de energie
Auchan România intră anul viitor pe piața de energie. După ce în luna februarie retailerul a înființat pe piața locală o nouă companie care...
 Auchan continuă expansiunea pe segmentul de proximitate
Auchan continuă expansiunea pe segmentul de proximitate
Auchan a inaugurat un nou supermarket Auchan de mari dimensiuni, în incinta Moșnita City Mall din Moșnița Nouă, județul Timiș. Retailerul...