Tesco renunță la operațiunile din Asia
Tesco a anunțat vânzarea tuturor magazinelor din sud-estul Asiei celor de la Charoeb Pokphand pentru 10,6 mld. dolari. Britanicii operau 1.965 de magazine în Thailanda și 74 în Malaezia.
Prin vânzarea celor peste 2.000 de unități, retailerul britanic încheie astfel cea mai mare tranzacție de anul acesta din Asia și cea mai mare din istoria Thailandei. Principalul competitor al celor de la Charoeb Pokphand, Central Group, făcuse inițial o ofertă de 9 mld. dolari.
Ca urmare a înțelegerii, reprezentanții Tesco au anunțat că vor acorda o serie de dividende speciale acționarilor, în valoare totală de 6,6 mld. dolari. Alte 3,2 mld. dolari ar urma să fie depuse în fondul de pensii al companiei.
Prin această vânzare, Tesco părăsește efectiv Asia. După ieșirile costisitoare din Japonia și Statele Unite, precum și cedarea afacerilor din Coreea de Sud, Tesco și-a reafirmat în decembrie 2019 intenția de a renunța la ambițiile de extindere, păstrând operațiuni externe doar în Republica Cehă, Ungaria, Polonia și Slovacia.
La finalul lunii martie, retailerul britanic a părăsit și piața din China vânzând operațiunile locale pentru 357 de milioane de dolari (275 milioane lire sterline) partenerului China Resources Holdings (CRH).