Tesco investește 50 mil. euro în extinderea rețelei din Irlanda
Tesco are în plan să investească aproximativ 50 de milioane de euro în acest an în extinderea rețelei de magazine din Irlanda și în modernizarea celor existente, scrie Esmmagazine.com.
Retailerul britanic a ajuns să dețină o rețea de 154 de magazine în Irlanda. Ultima deschidere a fost în Dublin, Tesco urmărind să reducă rata șomajului din zonă.
În paralel cu renovarea și extinderea rețelei de magazine, compania intenționează să implementeze o campanie de rebranding după ce, în luna iunie, a fost finalizată achiziția a nouă magazine deținute de o familie de antreprenori în orașul Galway. Retailerul estimează că va ajunge până la finalul anului la 165 de magazine în Irlanda.
Gigantul britanic Tesco a raportat pentru ultimul an financiar un profit de trei ori mai mare față de 2020, însă retailerul avertizează cu privire la incertitudinea accentuată și inflația ridicată din 2022.
Vânzările Tesco au crescut în anul financiar 2021-2022 (încheiat în luna februarie) cu 6%, până la 74 de miliarde de euro, retailerul câștigând în același timp cotă de piață. O evoluție spectaculoasă a avut-o și profitul net, care s-a triplat în perioada analizată, ajungând la 2,5 miliarde euro.
Pe de altă parte, vânzările online ale companiei au scăzut ca urmare a revenirii la obiceiurile de achiziție dinainte de pandemia de Covid-19. Astfel, vânzările online pentru piața britanică s-au contractat cu 6,5% pe măsură ce consumatorii au revenit în magazine. Însă, comparativ cu anul 2019, vânzările online rămân cu 66% mai mari. Anul trecut, Tesco a procesat o medie de 1,2 milioane de comenzi pe săptămână.