Tesco, între extaz și agonie: profit triplu și amenințări la orizont
Gigantul britanic Tesco a raportat pentru ultimul an financiar un profit de trei ori mai mare față de 2020, însă retailerul avertizează cu privire la incertitudinea accentuată și inflația ridicată din 2022, scrie Retaildetail.eu.
Vânzările Tesco au crescut în anul financiar 2021-2022 (încheiat în luna februarie) cu 6%, până la 74 de miliarde de euro, retailerul câștigând în același timp cotă de piață. O evoluție spectaculoasă a avut-o și profitul net, care s-a triplat în perioada analizată, ajungând la 2,5 miliarde euro.
Pe de altă parte, vânzările online ale companiei au scăzut ca urmare a revenirii la obiceiurile de achiziție dinainte de pandemia de Covid-19. Astfel, vânzările online pentru piața britanică s-au contractat cu 6,5% pe măsură ce consumatorii au revenit în magazine. Însă, comparativ cu anul 2019, vânzările online rămân cu 66% mai mari. Anul trecut, Tesco a procesat o medie de 1,2 milioane de comenzi pe săptămână.
“În mod clar contextul extern a devenit deosebit de provocator în ultimele luni. Trăim vremuri marcate de incertitudine, pe fondul războiului din Ucraina, a unei inflații accentuate și a creșterii costurilor. Trebuie să fim foarte atenți pentru a menține cheltuielile la un nivel suportabil la nivelul fiecărui magazin din rețea și să facem tot ce ne stă în putere pentru a reduce costurile proprii”, a afirmat Ken Murphy, CEO-ul Tesco.