Tesco iese de pe piața din China
Tesco, cel mai mare retailer britanic, a părăsit piața din China vânzând operațiunile locale pentru 357 de milioane de dolari (275 milioane lire sterline) partenerului China Resources Holdings (CRH).
După mai multe încercări de a pătrunde în China, Tesco a pus bazele Gain Land în 2014, alături de CRH. A unit la acel moment cele 113 magazine deținute pe piața asiatică cu cele peste 3.000 ale China Resources Holdings, scriu cei de la Reuters.
Tranzacția va fi parafată pe data de 28 februarie.
După ieșirile costisitoare din Japonia și Statele Unite, precum și cedarea afacerilor din Coreea de Sud, Tesco și-a reafirmat în decembrie 2019 intenția de a renunța la ambițiile de extindere prin demararea unor investigații legate de operațiunile din Thailanda și Malaezia. În cazul în care afacerile din aceste țări vor fi vândute, Tesco va mai derula operațiuni externe doar în Republica Cehă, Ungaria, Polonia și Slovacia.
Ieșirea de pe piețele asiatice ar putea fi una dintre ultimele decizii ale CEO-ului Dave Lewis, care va fi înlocuit în octombrie de Ken Murphy, mai notează sursa citată.