Tesco renunță la supermarketurile din Asia
Retailerul britanic Tesco caută cumpărători pentru divizia asiatică de supermarketuri, evaluată la aproximativ 9 miliarde de dolari, au declarat pentru Bangkok Post surse apropiate companiei. Cei de la Tesco nu au dorit să comenteze informația.
În decembrie, Tesco a anunțat că analizează operațiunile din Thailanda și Malaezia, luând în calcul inclusiv vânzarea acestora. Britanicii urmează astfel un trend urmat de tot mai mulți operatori, respectiv de reducere a prezenței din afara granițelor pentru a-și întări afacerile locale. Tesco deține 74 de magazine în Malaezia și peste 2.000 în Thailanda, sub brandul Tesco Lotus. Mai multe companii sunt interesate de achiziție, favorite fiind, potrivit presei locale, Charoen Pokphand Group și Central Group, două lanțuri de retail tailandeze.
În ultimii opt ani, Tesco a părăsit piețe precum Japonia, Statele Unite sau Coreea și a închis o parte din magazinele pe care le deținea în China. Fondat acum mai bine de un secol, lanțul britanic Tesco operează peste 6.800 de magazine la nivel global și a generat, anul trecut, venituri de peste 74 mld. euro.