Vânzările Tesco au crescut cu 6,8% în prima jumătate a anului
Retailerul Tesco a înregistrat un avans de 6,8% al vânzărilor la nivel de grup în prima jumătate a anului fiscal. Astfel, vânzările au atins valoarea de 26,7 miliarde de lire sterline (29,3 miliarde euro). Este prima raportare financiară după numirea lui Ken Murphy în funcția de CEO.
În Marea Britanie și Irlanda, vânzările au crescut cu 8,5%, iar în Europa Centrală avansul a fost de doar 1,5%.
Reprezentanții Tesco spun că și-au adaptat oferta pentru a acomoda noile obiceiuri de consum din Marea Britanie. Astfel, vânzările de alimentare au crescut în prima jumătate a anului cu 9,2%, în vreme ce segmentul vestimentar a pierdut 17,2%. Profitabilitatea a fost afectată, în principal, de măsurile de siguranță implementate. La nivel de grup, Tesco a investit aproximativ 533 milioane de lire sterline pentru a crește siguranța angajaților și a consumatorilor. "Prima jumătate de an a testat businessul în moduri de neimaginat, dar colegii noștri s-au ridicat la nivelul provocării, acționând în interesul consumatorilor și al comunității locale", a declarat Ken Murphy.
Recent, Tesco a anunțat o altă schimbare în managementul companiei, respectiv numirea lui Imran Nawaz în funcția de CFO. Acesta va prelua rolul începând cu aprilie 2021. Nawaz a deținut, în trecut, o funcție similară la Tate & Lyle, dar și una de Senior Vice President pe zona de finanțe la Mondelēz Europa.