Tesco ia în calcul un exit de pe piața poloneză
Tesco, cel mai important retailer britanic, ia în considerare vânzarea operațiunilor din Polonia, pe fondul rezultatelor financiare sub așteptări, scrie Bloomberg.
Potrivit publicației, compania intenționează să se concentreze pe dezvoltarea operațiunilor pe piața din Marea Britanie și alte țări cu potențial.
Cu o rețea de 348 de magazine, Tesco Polonia reprezintă cel mai mare business al britanicilor în Europa Centrală. Cu toate acestea, operațiunile trec printr-o perioadă financiară dificilă în contextul intensificării competiției și a reducerii orelor de funcționare în magazine. Prin urmare, anul trecut pierderile s-au ridicat la 14 milioane de dolari.
Tesco s-a retras în 2013 de pe piața americană și din Coreea de Sud, doi ani mai târziu. În plus, în 2016 a vândut un pachet majoritar de acțiuni pe care le deținea în rețeaua turcă de retail Kipa. Pe de altă parte, retailerul are în plan pe termen mediu să deschidă 750 de magazine de proximitate în Thailanda.
Tesco Polonia a închis anul trecut un număr de 62 de magazine.
La nivelul regiunii, vânzările Tesco au cunoscut o scădere de 2,3% anul trecut.