Studiu. Românii sprijină relansarea comerțului local
Măcelarii, comercianții de fructe, legume și brânzeturi sunt printre cei care au înregistrat cele mai mari vânzări după perioada de izolare, arată datele unui studiu realizat de Mastercard.
Potrivit analizei, 63% dintre românii care au ieșit la cumpărături în perioada post-izolare susțin că încearcă în mod activ să cumpere de la comercianții locali pentru a-i ajuta să-și readucă activitatea la normal. În plus, 34% dintre cei chestionați spun că, de la începutul stării de urgență, au descoperit noi magazine în comunitatea lor și aproape doi din trei (62%) spun că intenționează să cumpere în continuare de la magazinele locale, chiar dacă măsurile de distanțare socială au fost reduse.
Totodată, pe parcursul stării de urgență, românii s-au orientat către mijloacele tradiționale de distribuire a laptelui la domiciliu. 20% dintre aceștia au declarat că au apelat la un astfel de serviciu în timpul perioadei de izolare, iar 31% afirmă că intenționează să îl folosească în continuare.
„Perioada pe care o traversăm a schimbat modul în care românii își achiziționează produsele și serviciile de care au nevoie, aceștia orientându-se și către surse locale de încredere, și, totodată, a determinat o creștere semnificativă a cumpărăturilor online și a celor contactless. De asemenea, magazinele și comunitățile locale joacă un rol important în furnizarea de bunuri și servicii, în repornirea economiei, precum și în sprijinirea localnicilor și în stimularea spiritului comunității”, a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard România și Croația.
70% dintre respondenți spun că ultimele luni i-au făcut să conștientizeze dificultățile întâmpinate de cei vulnerabili, iar peste jumătate dintre români (53%) au declarat că sentimentul de apartenență la comunitate este mult mai profund în prezent. Pe tot teritoriul României, doi din cinci oameni (42%) au afirmat că acum sunt mai deschiși să își salute vecinii, iar 38% dintre aceștia au declarat că au ajuns să le cunoască numele celor care conduc magazinele din zona în care locuiesc.