Retailerul polonez Żabka a ajuns la o rețea de 6.500 de magazine
Lanțul de magazine de proximitate Żabka din Polonia a deschis anul acesta 500 de magazine, ajungând la un total de 6.500 de unități operate. În cadrul evenimentului de inaugurare, președintele companiei Tomasz Suchanski a anunțat planurile pentru restul anului, care vizează deschiderea a încă 500 de magazine.
"Pandemia nu ne-a oprit din drumul nostru, din dezvoltarea dinamică", a spus Suchanski. "Interesul față de modelul nostru de business a fost în creștere. Doar în iulie, peste 180 de francizați s-au alăturat lanțului nostru, cu dorința de a conduce un magazin Żabka, înțelegând potențialul formatului de convenience", potrivit ESM Magazine. Żabka este deținut de fondul Mid Europa Partners, companie ce controlează pe piața din România retailerul Profi.
Retailerul polonez a beneficiat de tendința consumatorilor de a achiziționa de la un magazin de proximitate, în condițiile în care 12 milioane de oameni trăiesc la maximum 300 de metri de un Żabka. Reprezentanții companiei au spus că folosesc sisteme de inteligență artificială pentru a determina cea mai bună poziționare a noilor magazine, luând în calcul potențialul de vânzări și profitabilitatea.
Aceștia au amintit și de implementarea a numeroase măsuri de siguranță pentru angajați, precum panouri de plexiglas, stații de dezinfectare contactless și altele.