Profit în scădere pentru Selgros la finalul anului 2023

Cu o rețea de 23 de magazine la nivel național, Selgros a înregistrat în 2023 o cifră de afaceri de 4,49 miliarde lei, în creștere cu 5% față de nivelul din 2022. În cazul profitului însă, 2023 a venit cu o scădere la nivelul businessului Selgros pe plan local. Profit în scădere pentru Selgros la finalul anului 2023

Datele publicate de Ministerul Finanțelor indică un profit net de 88,9 milioane lei la nivelul anului trecut față de 103,8 milioane în 2022. De altfel, în 2022 Selgros a fost compania care a înregistrat al doilea cel mai mare avans al profitului la nivelul pieței locale de retail (+57%), după dm drogerie markt (+195%).

Din 2019, Selgros nu a mai inaugurat niciun magazin nou, ultima deschidere fiind cea din Baia Mare care a bifat totodată și un nou concept în portofoliul companiei. Astfel, cel de-al 23-lea magazin Selgros are o suprafață medie de vânzare de 6.000 de metri pătrați, față de 10.000 metri pătrați sau 4.000 de metri pătrați cât au celelalte unități pe care le operează deja pe piața locală.

Chiar dacă nu a mai făcut investiții la nivel de expansiune, compania a alocat fonduri pentru îmbunătățirea experienței de cumpărături cu ajutorul digitalizării. Drept urmare, în toate magazinele este disponibil serviciul Scan&Go care facilitează procesul de cumpărare. Clienții folosesc un scanner mobil sau aplicația SelgroScan, scanează codul QR aflat pe căruciorul în care urmează să adauge cumpărăturile, scanează fiecare produs în parte - ceea ce permite o evidență în timp real a valorii bonului - iar la final ajung în zona caselor Scan&Go, lăsa căruciorul pe platforma-cântar, scanează codul QR specific casei respective și fac plata folosind cardul bancar.

Selgros Cash & Carry România, unul dintre cei mai importanți jucători cash&carry de talie europeană din comerțul autohton, a intrat pe piața românească în 2001 prin deschiderea primului magazin în Brașov, unde se află și sediul administrației centrale. Din cele 23 de magazine operate la nivel național, trei sunt pe un format mic, de circa 4000 mp, unul pe formatul de 6000 mp, restul fiind pe formatul clasic, adică magazine cu suprafețe de 10000 mp.

 

Topul marilor rețele de retail: 2022, un an considerabil mai bun și mai profitabil
Topul marilor rețele de retail: 2022, un an considerabil mai bun și mai profitabil
Cu un plus de 14 miliarde de lei în cont la finalul lui 2022, marile lanțuri de retail active pe piața locală au reușit să bifeze o creștere...
 Auchan România lansează serviciul Scan&Go
Auchan România lansează serviciul Scan&Go
Auchan Retail România continuă procesul de digitalizare a magazinelor proprii și introduce Scan&Go, un serviciu de self-scan pentru clienți,...
Selgros marchează două decenii pe piața locală printr-o campanie de consumator
Selgros marchează două decenii pe piața locală printr-o campanie de consumator
Selgros Cash&Carry a ajuns la 20 de ani de prezență pe piața din România și marchează momentul printr-o tombolă cu peste 4.000 de premii în...
Afacerile Selgros, creștere de 3% în 2019
Afacerile Selgros, creștere de 3% în 2019
Selgros România a raportat pentru 2019 o cifră de afaceri de 3,83 de miliarde de lei, în creștere cu 120 de milioane de lei față de 2018,...
Selgros anunță măsuri de sprijinire a partenerilor de business
Selgros anunță măsuri de sprijinire a partenerilor de business
Ca parte a unui program de sprijin pentru cele mai afectate afaceri în perioada pandemiei, Selgros Cash&Carry anunță reduceri pentru clienții...
Selgros a inaugurat un nou concept de magazin la Baia Mare
Selgros a inaugurat un nou concept de magazin la Baia Mare
Selgros a inaugurat primul său magazin din Baia Mare, bifând totodată un nou concept de magazin. Astfel, cel de-al 23-lea magazin Selgros are o...