Profi se repoziționează pe piața locală de retail
Retailerul deținut de fondul de investiții Mid Europa Partners schimbă strategia de business pentru piața locală și pune și mai mult accent pe o ofertă cu prețuri mici. Mai mult, după mai multe teste derulate cu succes anul trecut, Profi mizează și pe avantajul sistemului convenience.
„Succesul acestui format care treptat se extinde în întreaga rețea a făcut ca Profi să evolueze de la magazinul de proximitate, la magazinul care îți simplifică viața”, spun reprezentanții companiei.
Cu ajutorul unor studii interne, retailerul a încercat să afle care este magazinul principal în care shopperii cheltuie aproape tot bugetul lunar alocat alimentelor, iar Profi s-a dovedit a fi alegerea a 71,5% dintre respondenții cu vârsta peste 55 de ani.
„Unitățile noastre sunt prezente în sute de localități din întreaga țară, ceea ce ne oferă probabil cea mai bună cunoaștere a consumatorului din România”, completează directorul general Profi, Pawel Musial.
947 dintre magazinele Profi sunt în mediul urban, 457 în mediul rural, în total însumând 634 de localități și aproape 600 de mii de metri pătrați ca suprafață totală. Dintre toate unitățile comerciale, 641 sunt în formatul standard, 420 sunt Profi City și 343 sunt Profi Loco.
În 2020, retailerul a extins rețeaua națională cu 235 de noi locații și, în același timp, a reamenajat alte 19 unități comerciale. Nu în ultimul rând, între deciziile companiei s-a numărat și închiderea a 12 magazine care nu s-au dovedit a fi eficiente din punct de vedere al vânzărilor.
Planurile companiei vizează o expansiune accelerată în următorii trei ani, ceea ce presupune inaugurarea a peste 1.300 de magazine până în 2024. Potrivit datelor comunicate de companie, în 2024 pe teritoriul României ar urma să funcționeze 2.561 de magazine Profi.
Compania a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de 8,77 miliarde de lei față de 7,26 miliarde de lei în 2019, în timp ce profitul net a fost de 105 milioane de lei, față de 186 de milioane în urmă cu doi ani.