Prima întâlnire de lucru a Concurenței cu marile rețele pentru Monitorul Prețurilor
Consiliul Concurenței s-a întâlnit săptămâna trecută cu reprezentanții marilor rețele internaționale de magazine alimentare pentru a discuta detaliile tehnice ale implementării Monitorului Prețurilor, un proiect care ar urma să prezinte în timp real, comparativ, prețurile la alimentele de bază din magazinele marilor lanțuri de retail.
Aceasta este prima întâlnire de lucru a Consiliului Concurenței cu retailerii, iar reprezentanții autorității au declarat presei că Monitorul Prețurilor va fi lansat ca o platformă online până la finalul anului 2015.
Citește și:
- Ce șanse are proiectul Monitorul Prețurilor?
- Ce a spus Concurența la Conferința Progresiv despre Monitorul Prețurilor
- Rețelele mari se opun lansării monitorului oficial al prețurilor
Monitorizarea se va face, într-o primă fază, doar în București, urmând să fie extinsă ulterior și în alte orașe din țară. În coșul de cumpărături monitorizat vor fi incluse câteva zeci de categorii de alimente și băuturi de bază, iar fiecare categorie va fi reprezentată de produsele cu incidența cea mai mare în consum.
La întâlnire nu a fost invitată Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR) care se opune lansării acestui proiect, motivând lipsa de relevanță a monitorizării prețurilor pentru consumatorul de rând.
Pe de altă parte, partenerul Consiliului Concurenței pe acest proiect este Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), instituție subordonată Guvernului.





