Avertismentul Consiliului Concurenței: Anunțarea unor majorări de prețuri poate încălca Legea Concurenței

Consiliul Concurenței atrage atenția că fiecare companie trebuie să își stabilească independent politica comercială, iar anticiparea unui anumit preț ce ar trebui practicat poate intra sub incidența prevederilor Legii Concurenței. pret oua avertisment consiliul concurentei

„Este firesc ca în perioada Sărbătorilor Pascale cererea pentru anumite produse, cum sunt ouăle, să crească. Declarațiile prin care reprezentanții unor companii își anunță, însă, intențiile de a majora prețurile pentru produsele pe care le comercializează, pot conduce la coordonarea comportamentului concurenților și la o creștere artificială a prețurilor pe piață. Aceste tipuri de acțiuni sunt sancționate din perspectiva regulilor de concurență naționale și europene, deoarece denaturează concurența și prejudiciază consumatorii”, susține Bogdan Chiriţoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Autoritatea de concurență atrage atenția și asupra faptului că o asociație poate fi considerată răspunzătoare de încălcarea regulilor de concurență atunci când deciziile, recomandările sau orice altă activitate întreprinsă de aceasta influențează comportamentul companiilor, afectând concurența dintre ele. Astfel, Consiliul Concurenței recomandă companiilor să evite orice practici care ar putea încălca legislația concurenței și să se adreseze instituției cu privire la compatibilitatea inițiativelor lor cu legislația în domeniu.

Amenzi de 2,78 mil. euro pentru cinci companii din domeniul producției și/sau comercializării ouălor de consum

În urmă cu patru ani, autoritatea de concurență a sancționat cu amenzi în valoare totală de 13.471.039 lei (aproximativ 2,78 milioane euro) cinci companii din domeniul producției și/sau comercializării ouălor de consum din România (Toneli Holding SA, Avicola Lumina SA, Avicola București SA, Albatros Gold SRL, Super Eggs SRL), precum și asociația administrată de acestea (UCPR) pentru că și-au coordonat politicile comerciale referitoare la livrările de produse pe piață, cu facilitarea acestor acțiuni de către asociație, cu scopul de a crește artificial prețurile produselor sau cel puțin de stopare a scăderii prețurilor.

Consiliul Concurenței a constatat, în cadrul investigației, că reprezentanții companiilor se întâlneau, în mod frecvent, sub umbrela asociației, pentru a discuta problemele sectorului avicol, dar și pentru a planifica acțiuni comune referitoare la activitatea de producție și livrare a acestora, schimbând informații sensibile din punct de vedere concurențial.

În plus, autoritatea de concurență a impus UCPR mai multe măsuri, pe care aceasta este obligată să le pună în aplicare:

  • să nu dezvăluie membrilor săi date individualizate pe societate, ci doar informații agregate la nivel de asociație;
  • să furnizeze accesul complet la aceste informații agregate și companiilor neasociate care solicită accesul pe motivul interesului lor de a-și pregăti intrarea pe piață;
  • să informeze asociații cu privire la modificările aduse sistemului de circulare a informațiilor în cadrul asociației.
Bodan Chiritoiu, Autoritatea de concurenta, amenzi
Bogdan Chirițoiu, CC: Deși suntem o țară ieftină, inflația diminuează acest avantaj
După două trimestre de stagnare economică înregistrate anul trecut, România a pierdut locul în topul celor mai bune creșteri ale Produsului...
Profi investigat de Consiliul Concurenței pentru practici comerciale neloiale
Consiliul Concurenței investighează Profi pentru practici comerciale neloiale
Consiliul Concurenței a efectuat inspecții inopinate la sediile și punctele de lucru ale companiei Profi Rom Food SRL, operatorul magazinelor...
Edenred, Sodexo Pass și Up, în atenția Consiliului Concurenței
Edenred, Sodexo Pass și Up, în atenția Consiliului Concurenței
Consiliul Concurenței a declanșat o investigație privind o posibilă încălcare a regulilor în domeniu de către companiile Edenred Romania,...
Trei companii din grupul Lactalis amendate cu 2,9 milioane euro de către Consiliul Concurenței
Trei companii din grupul Lactalis amendate cu 2,9 milioane euro de către Consiliul Concurenței
Consiliul Concurenței a sancționat companiile Albalact, Covalact și Dorna Lactate, parte din grupul francez Lactalis, cu amenzi în valoare de...
Semne de ingrijorare privind preluarea Profi de catre Mega Image
Mega Image, amendă de 2 milioane euro de la Consiliul Concurenței
Consiliul Concurenței a sancționat Mega Image cu amendă în valoare de 10,08 milioane lei (aproximativ două milioane euro) pentru furnizarea de...
Ce amenzi a dat Consiliul Concurenței anul trecut: “În orice criză apar profitori care urmăresc să facă bani în ape tulburi”
Ce amenzi a dat Consiliul Concurenței anul trecut: “În orice criză apar profitori care urmăresc să facă bani în ape tulburi”
Consiliul Concurenţei a aplicat, anul trecut, amenzi în valoare totală de 407 milioane lei (82,73 milioane euro), valoare care situează anul...