Penny extinde parteneriatele cu măcelăriile locale
Ca parte a strategiei de business care presupune extinderea produselor locale în sortimentația Penny, retailerul vrea ca numărul magazinelor din rețea care au măcelării să crească de la 135, câte sunt în prezent, la 375 până în 2029. În acest moment, Penny România colaborează cu 15 parteneri regionali care și-au deschis măcelării în rețeaua sa.
Parteneriatele cu măcelăriile au început în urmă cu opt ani din dorința de a completa sortimentul din magazine și a aduce aproape expertiza cunoscătorilor de cărnuri. Măcelăriile partenere extind și mai mult sortimentul cu carne proaspătă și produse din carne al retailerului, venind cu propria ofertă, calibrată la cererea locală.
Măcelăriile partenere reprezintă o altă dovadă că Penny susține industria de carne locală. Pe parcursul ultimilor ani, discounterul și-a extins și oferta de carne din magazine, carnea proaspătă fiind în prezent 100% românească. Potrivit obiectivului TRIPLU RO asumat de retailer, până în 2023 60% din sortiment va fi produs, procesat și va avea ingredientul principal din România.
„Clienții noștri apreciază carnea gustoasă, de calitate, provenită din surse verificate. Știm că măcelăriile au tradiție uneori îndelungată, propriile rețete, expertiză și se bucură de încrederea consumatorilor. De aceea, le aducem mai aproape de clienți și le oferim varietate. Vedem aceste parteneriate ca pe o colaborare între cunoscători. În același timp, parteneriatele cu măcelării sunt o dovadă a angajamentului Penny față de România prin susținerea producătorilor și furnizorilor locali și regionali”, spune Daniel Gross, CEO PENNY România.
Compania va începe să testeze și specialități în zona București-Ilfov împreună cu partenerul Domidene, marcând această mișcare prin campania „La măcelăriile Penny vorbim ca între cunoscători”. În cadrul măcelăriilor Domidene, cunoscătorii, clienții, întâlnesc alți cunoscători: măcelarii și bucătarii. Astfel, specialitățile din carne regionale sunt recomandate chiar de către chef Nicolai Tand.
85% din furnizori Penny sunt înregistraţi în România, iar peste 65% dintre produsele prezente la raft sunt fabricate local.
Penny România a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 4,73 miliarde de lei, reprezentând un avans de 19,44% raportat la 2019. Totodată, compania a înregistrat un profit net de 85 milioane de lei în 2020, în creștere cu 54% comparativ cu anul anterior.
Retailerul a încheiat anul 2020 cu un număr de 276 de magazine, după deschiderea a 20 de locații noi, urmând ca în acest an să depășească pragul de 300 de unități comerciale la nivel național. Drept urmare, compania vizează deschiderea a 25 de magazine în acest an, dar și construcția celui de-al patrulea depozit, la Filiași, județul Dolj. Totodată, Penny România urmărește remodelarea a 100 de magazine în 2021 și a întregii rețele de magazine până în 2022.
În 2020, compania a investit 371 milioane de lei în modernizarea și extinderea rețelei de magazine. În ceea ce privește planurile de viitor, Penny România își propune să investească 5,12 milioane de lei până în 2029, în principal în extinderea rețelei sale până la un total de 619 magazine și 6 centre logistice.