Numărul celor care obișnuiau să facă plăți în numerar a scăzut la jumătate

Statul acasă și măsurile de siguranță impuse în urma pandemiei, au dus la o serie de schimbări în privința comportamentului de plată al românilor. Numărul celor care obișnuiau să facă plăți în numerar a scăzut la jumătate

Potrivit unui studiu realizat de Nocash și iSense Solutions pe baza a cinci sute de interviuri online făcute la jumătatea lunii aprilie, frecvența cumpărăturilor online a crescut, însă doar în rândul celor care erau familiarizați cu achizițiile pe internet.

Cu alte cuvinte, cei care nu cumpărau online înainte de pandemie își vor păstra obiceiul și după, numărul lor fiind relativ nemodificat (6-7% dintre respondenți). De partea cealaltă, cei care cumpărau deja de pe internet înainte de impunerea măsurilor de siguranță au declarat că vor face mai des acest lucru chiar și după ce va fi ridicată starea de urgență.

Cu toate acestea, comportamentul din timpul pandemiei nu se va păstra și post-pandemie. Potrivit studiului, acest lucru se vede cel mai bine în cazul celor care au declarat că fac cumpărături online cel puțin o dată pe săptămână. Deși ponderea lor s-a dublat în timpul pandemiei (de la 8% la 18%), după ridicarea restricțiilor respondenții vor reveni la comportamentul inițial (ponderea coborând la 10%).

Tehnologia contactless era și înainte de criza sanitară foarte adoptată de către români. Atât pe cardurile Visa, cât și pe cele Mastercard, nouă din zece tranzacții de plăți erau contactless, potrivit datelor Nocash și iSense Solutions. În acest context, una dintre ipotezele de lucru care au fost testate a vizat dacă românii au folosit mai mult portofelele digitale pentru plăți. Cu alte cuvinte, dacă au introdus datele cardului în aplicațiile de pe telefon, pentru a plăti direct cu mobilul. Creșterea observată a fost una de cinci puncte procentuale.

Cel mai mare impact se observă în cazul plăților în numerar. Ponderea celor care au declarat că fac frecvent plăți „cash” s-a redus de la 45% înainte de pandemie la 21% în prezent.

plati online grafic

„Așa cum era de așteptat, Covid-19 este cea mai eficientă campanie de până acum pentru promovarea plăților electronice și adopția serviciilor bancare de la distanță. Chiar dacă procentul celor care preferă numerarul a rămas nemodificat, semn că cine trebuia atras în sistem a fost deja atras, cei care plăteau online și anterior crizei de coronavirus, acum o fac mai frecvent și, mai mult, trec într-o nouă etapă: adopția la nivel de masă a portofelelor digitale”, a declarat Sergiu Cone, Director general Nocash Capital Consult și Administrator al platformei nocash.ro.

Metodologie: Sondajul realizat de Nocash și iSense Solutions este reprezentativ pentru mediul urban, pentru populația cu vârstă cuprinsă între 18 și 65 de ani.

Cele mai importante insighturi de la Conferința Progresiv – Back to the Future
Cele mai importante insighturi de la Conferința Progresiv – Back to the Future
Conferința Progresiv, cel mai mare eveniment de business din piața locală de retail & FMCG, a încheiat cea de-a 23-a ediție. Sub sloganul...
Tendințele revoluției comerciale și a plăților electronice în 2024
Tendințele revoluției comerciale și a plăților electronice în 2024
Indiferent de direcția economiei globale, afacerile de toate dimensiunile adoptă inițiative pentru facilitarea proceselor de plată, implementând...
Strategii de adaptare a consumatorilor români la creșterea prețurilor
Strategii de adaptare a consumatorilor români la creșterea prețurilor
În fața creșterilor de prețuri, consumatorii își ajustează obiceiurile de consum și strategiile pentru a-și gestiona eficient bugetul. O...
Ipsos: 50% dintre români vor căuta cele mai bune prețuri și promoții în perioada Sărbătorilor
Ipsos: 50% dintre români vor căuta cele mai bune prețuri și promoții în perioada Sărbătorilor
Starea de spirit la finalul lui 2022 poate fi rezumată în două cuvinte: anxietate și anticipare. Astfel, deloc surprinzător, inflația își...