Nielsen: Avans de 17% al volumelor de alimente în urma reducerii TVA

Un studiu publicat recent de compania de cercetare de piață Nielsen România indică o creștere de 17% a volumelor de vânzări în categoriile impactate de reducerea TVA la 9%, între 1-14 iunie 2015 față de aceeași perioadă a anului trecut. Studiul este realizat pe 33 de categorii de alimente și băuturi non-alcoolice, pe baza datelor de vânzări ale marilor rețele de magazine alimentare (IKA) auditate de Nielsen. Nielsen: Avans de 17% al volumelor de alimente în urma reducerii TVA

“Prețurile au scăzut în medie cu 11% în categoriile monitorizate de noi, retailerii împreună cu producătorii menținându-și promisiunea făcută consumatorilor. Rezultatele nu au întarziat să apară, cele mai dinamice categorii de produse fiind cele care au redus prețul cel mai mult. Pentru cafea, de exemplu, o reducere de preț în medie cu 15% a produselor a dus la o creștere a volumelor cu aproximativ 25% față de aceeași perioada a anului trecut (1-14 iunie). Alte categorii foarte dinamice au fost carnea, brânza, băuturile non-alcoolice și snackurile”, au menționat reprezentanții Nielsen România.

Odată cu publicarea acestor date, Nielsen Romania a anunțat lansarea Price Monitor, un instrument special pentru monitorizarea prețurilor în segmentul IKA.
Acesta le permite furnizorilor și retailerilor de bunuri de larg consum să analizeze săptămânal,  într-un timp foarte scurt, modul în care sunt impactate cele mai importante 100 de produse (Food Basket) din cele mai cumpărate categorii din segmentul alimentar, dar și impactul direct asupra propriilor produse și ale competiției în comerțul modern.

Snackurile sărate, o categorie în care pofta învinge creșterea prețurilor
Snackurile sărate, o categorie în care pofta învinge creșterea prețurilor
Cu o creștere susținută în valoare, dar și cu un avans moderat în volum, categoria snackurilor sărate a demonstrat reziliență în fața...
Mezelurile, o categorie în care inflația pune frână fenomenului de premiumizare
Mezelurile, o categorie în care inflația pune frână fenomenului de premiumizare
Scădere în volum, orientare către formate și cantități mai mici, downtrading, nivel de loializare scăzut. Acestea sunt doar câteva dintre...
consumatori preturi scumpiri inflatie
Consumatorii, mai calculați, mai pragmatici, cumpără mai puțin și aleg mărcile private
Deși inflația decelerează, prețurile bunurilor de larg consum au crescut, în medie, cu 19,3% în cel de-al doilea trimestru al anului, iar...
băuturi răcoritoare
Piața de băuturi răcoritoare, între oportunități și provocările momentului
O piață relativ matură, cu nume consacrate, categoria de băuturi răcoritoare este un exemplu că este încă loc pentru nou, acest trend fiind...
NielsenIQ: Cu o creștere a prețurilor de peste 20%, coșul mediu de cumpărături se menține la valori constante
NielsenIQ: Cu o creștere a prețurilor de peste 20%, coșul mediu de cumpărături se menține la valori constante
Piața bunurilor de larg consum a raportat un avans valoric de 18,4% în primele 4 luni din 2023, dar românii cheltuiesc cam tot atâția bani la o...
Băuturile spirtoase, o categorie prinsă între creșterea costurilor de producție și limitarea bugetelor consumatorilor
Băuturile spirtoase, o categorie prinsă între creșterea costurilor de producție și limitarea bugetelor consumatorilor
Incertitudine și adaptare – așa descriu producătorii și importatorii de băuturi spirtoase anul 2022, unul marcat de scumpirea materiilor...