Nielsen: Avans de 17% al volumelor de alimente în urma reducerii TVA
Un studiu publicat recent de compania de cercetare de piață Nielsen România indică o creștere de 17% a volumelor de vânzări în categoriile impactate de reducerea TVA la 9%, între 1-14 iunie 2015 față de aceeași perioadă a anului trecut. Studiul este realizat pe 33 de categorii de alimente și băuturi non-alcoolice, pe baza datelor de vânzări ale marilor rețele de magazine alimentare (IKA) auditate de Nielsen.
“Prețurile au scăzut în medie cu 11% în categoriile monitorizate de noi, retailerii împreună cu producătorii menținându-și promisiunea făcută consumatorilor. Rezultatele nu au întarziat să apară, cele mai dinamice categorii de produse fiind cele care au redus prețul cel mai mult. Pentru cafea, de exemplu, o reducere de preț în medie cu 15% a produselor a dus la o creștere a volumelor cu aproximativ 25% față de aceeași perioada a anului trecut (1-14 iunie). Alte categorii foarte dinamice au fost carnea, brânza, băuturile non-alcoolice și snackurile”, au menționat reprezentanții Nielsen România.
Odată cu publicarea acestor date, Nielsen Romania a anunțat lansarea Price Monitor, un instrument special pentru monitorizarea prețurilor în segmentul IKA.
Acesta le permite furnizorilor și retailerilor de bunuri de larg consum să analizeze săptămânal, într-un timp foarte scurt, modul în care sunt impactate cele mai importante 100 de produse (Food Basket) din cele mai cumpărate categorii din segmentul alimentar, dar și impactul direct asupra propriilor produse și ale competiției în comerțul modern.