Monoprix Montparnasse sau arta franceză de a vinde

După 8 luni de muncă pentru o remodelare detaliată, magazinul Monoprix Montparnasse și-a redeschis ușile la începutul lunii septembrie. Noul concept reprezintă locul care „inventează o nouă formă de comerț” și care este „demonstrația puterii de inovație și îndrăzneală”, consideră Jean-Paul Mochet, managerul aflat la conducerea retailerului francez.

Magazinul Monoprix este localizat vizavi de stația Montparnasse din arondismentul 15 din Paris și reprezintă un magazin hyperconectat, dar unde tehnologia poate fi uitată. Spre exemplu, achitarea coșului de cumpărături seamănă cu un check-in la aeroport. Pentru serviciul click&collect, clientul este așteptat la recepție unde i se promite că nu va aștepta mai mult de cinci minute înainte să plece acasă cu produsele comandate. Tot la capitolul tehnologie, Monoprix Montparnasse testează cu ajutorul start-up-ului Knap cinci cărucioare „inteligente”.

Tarabele artizanilor

La subsol, rafturile dedicate până acum alimentelor au devenit tarabe de meșteșugari, printre producătorii prezenți numărându-se Marie-Anne Cantin pe categoria de brânză și Olivier Metzger pentru carne. Fiecare tarabă beneficiază de cross promo ceea ce înseamnă că ustensile de bucătărie, cărți de bucate, condimente sau vase pentru gătit sunt amplasate în proximitate. Furnizorii locali și cei de produse organice sunt așezați la loc de cinste după remodelare.

Un stil de viață francez

Monoprix a împins, de asemenea, granițele a ceea ce poate fi descris ca trend. „Am vrut să traducem un stil de viață francez”, spun reprezentanții magazinului.  Drept urmare, în interior se regăsește o „piață publică”, un fel de amfiteatru aflat la primul etaj gândit ca un loc de întâlnire pentru locuitorii din cartier.

În categoria de veselă și decorațiuni există un colț „second hand”, care include mobilier la mâna a doua și decorațiuni mici și care completează punctul de vânzare în spiritul vremurilor. „Clienții trebuie să dea sens cumpărăturilor lor", spun aceștia.

Noul concept va fi implementat pe tot teritoriul Franței, adaptat fiecărei zone. Potrivit Lineaires.com, următoarele pe listă sunt locațiile din Mérignac (la sfârșitul anului 2020) și Marcq-en-Barœul, la porțile Lille, la începutul anului 2021.

Sursă foto: Lineaires.com

Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
În ultimii 25 de ani, piața de retail și FMCG a trecut printr-o transformare continuă, iar Mega Image a avut o contribuție semnificativă la...
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Pentru Coca-Cola HBC România ultimii ani au atins puncte nevralgice în ceea ce privește predictibilitatea, legislația, impozitarea,...
Lidl Franța vrea să cumpere 600 de magazine Casino și Monoprix
Lidl Franța vrea să cumpere 600 de magazine Casino și Monoprix
Discounterul Lidl intenționează să achiziționeze 600 de magazine operate de Casino și Monoprix în Franța, scrie Esmmagazine.com. Compania a...
Ionuț Ardeleanu, CEO Auchan: Creșterea în retail este garantată dacă există o strategie bună
Ionuț Ardeleanu, CEO Auchan: Creșterea în retail este garantată dacă există o strategie bună
După cinci ani de transformare și regândire a businessului, Auchan România pariază pentru acest an pe trei proiecte strategice – intrarea pe...