Marks & Spencer renunță la businessul din România, inclusiv cel alimentar

Retailerul britanic Marks&Spencer anunță că va începe consultările cu angajații săi cu privire la propunerea de închidere a magazinelor pe care le operează în România, inclusiv a celor două unități Marks&Spencer Food pe care le operează în centrele comerciale Plaza România și Mega Mall. Anunțul retailerului vine la 16 ani de la intrarea pe piața de fashion din România și la mai puțin de doi ani de la inaugurarea primului magazin alimentar. Marks & Spencer renunță la businessul din România, inclusiv cel alimentar

„Având în vedere analiza cuprinzătoare a activității internaționale a grupului, am efectuat o evaluare aprofundată a activității noastre din România și a oportunităților de creștere pe termen lung pentru Marks & Spencer pe piață. Analiza noastră a arătat că în ultimii cinci ani am avut mari dificultăți în a atinge pragul de rentabilitate și nu mai putem continua activitatea din România. Nu este niciodată ușor să propunem schimbări care îi afectează pe angajații noștri și vom asculta cu atenție punctele de vedere ale acestora, în cadrul procesului de consultare privind propunerile noastre”, a declarat Jonathan Glenister, director regional pentru Europa, China și India în cadrul Marks & Spencer.

Odată cu magazinele din România, Marks&Spencer propune închiderea tuturor celor 47 de magazine aflate integral în proprietatea sa din China, Franța, Estonia, Ungaria, Lituania, Polonia, Slovacia, Olanda și Belgia.

În Romania, retailerul operează șase magazine Marks&Spencer și două unități Markes&Spencer Food. Anul trecut compania a raportat o pierdere de circa 2 mil. euro, la o cifră de afaceri de 7,2 miliaone de euro, potrivit datelor publicate pe Ministerul Finanțelor.
 

Marco Giudici, Lidl: Vom deschide în jur de 200 de magazine în următorii șase ani
Marco Giudici, Lidl: Vom deschide în jur de 200 de magazine în următorii șase ani
Raportat la evoluția Lidl România de până acum și la planurile de viitor ale companiei, Marco Giudici, CEO-ul companiei, descrie România ca...
Retailul modern, într-un maraton constant în ultimii 25 de ani
Retailul modern, într-un maraton constant în ultimii 25 de ani
De la câteva rețele de retail modern în 1999, IKA a ajuns în prezent la borna 4.750. Chiar dacă industria a făcut în mod constant slalom...
2023, anul consolidării retailului modern din România
2023, anul consolidării retailului modern din România
După ce timp de câțiva ani consecutivi marile rețele de magazine s-au remarcat prin investiții susținute în expansiune și remodelare, 2023 a...
Noile măsuri de siguranță impuse în Marea Britanie susțin vânzările din alimente
Noile măsuri de siguranță impuse în Marea Britanie susțin vânzările din alimente
Vânzările de alimente din Marea Britanie au înregistrat un avans de 10,6% în ultima lună ca urmare a consumului la domiciliu, efect al...
Brandul Marks & Spencer Food rămâne până la urmă pe piața locală
Brandul Marks & Spencer Food rămâne până la urmă pe piața locală
Retailerul britanic Marks & Spencer (M&S)  a anunțat semnarea unui parteneriat de tip franciză cu Grupul Voici La Mode prin care aceștia vor...
Marks & Spencer renunță la businessul din România, inclusiv cel alimentar
Marks & Spencer renunță la businessul din România, inclusiv cel alimentar
Retailerul britanic Marks&Spencer anunță că va începe consultările cu angajații săi cu privire la propunerea de închidere a magazinelor pe...