Lidl va investi 100 de milioane de euro pe piața portugheză
Retailerul german Lidl a anunțat pentru acest an un buget de investiții de 100 de milioane de euro pentru dezvoltarea businessului din Portugalia, scrie Algarvedailynews.
Investițiile vor viza deschiderea mai multor magazine în Lisabona, Porto și Algarve, respectiv renovarea și dezvoltarea centrului de distribuție din Torres Novas. În plus, retailerul are în plan construcția unui nou depozit în Santo Tirso.
Potrivit directorului general al Lidl Portugalia, Massimiliano Silvestri, suma alocată pentru acest an este cu 40% mai mare față de bugetul din 2017. Acesta a adăugat că business-ul din Portugalia a înregistrat anul trecut o creștere de două cifre. Retailerul a ajuns să dețină o cotă de piață de 8,6% din piața portugheză.
„Vrem să investim în această țară. Anul trecut compania a cumpărat și exportat produse portugheze în valoare de 100 de milioane de euro, în creștere cu 40% comparativ cu 2016. 100% din produsele din carne proaspătă provine de la producători locali, la fel și în cazul a 70% din fructe și legume”, a mai punctat Massimiliano Silvestri.
În România, Lidl a încheiat anul 2017 cu 220 de magazine, iar pe lista pentru anul acesta se află 15 unități noi. Anul trecut retailerul a bifat un avans de 17% al afacerilor comparativ cu 2016, până la 6,51 miliarde de lei. Practic, această creștere se traduce într-un plus de un miliard de lei la business-ul din România.
Lidl este unul dintre cele mai mari lanţuri de magazine din Europa, activând în 30 de țări la nivel mondial și având peste 150 de centre logistice ce asigură aprovizionarea a aproximativ 10.000 de magazine.