Lidl România, profit net de 1 miliard de lei în 2022
Lidl România, entitate care cuprinde Lidl Discount SRL, Lidl Romania SCS, Lidl România SRL și Lidl Imobiliare Management SCS, a înregistrat o cifră de afaceri netă de peste 18,5 miliarde de lei și un profit net de aproximativ 1 miliard de lei. Rata de profitabilitate pentru anul calendaristic 2022 este însă în scădere față de anul anterior, când cifra de afaceri a fost de 15 miliarde lei, iar profitul net de aproape 900 de milioane de lei.
Totodată, în 2022, companiile Lidl din România au realizat investiții de peste 1,6 miliarde de lei și au avut o contribuție la bugetul de stat, prin taxe și impozite, de peste 1,3 miliarde de lei. În plus, companiile au direcționat către bugetul de stat peste 447 milioane de lei, sumă care reprezintă valoarea contribuțiilor și impozitelor achitate pentru cei peste 10.000 de angajați, dar și peste 80 milioane de lei la fondul de mediu.
Prin activitatea sa, Lidl în România are un impact socio-economic semnificativ asupra comunităților locale, iar acest lucru se reflectă în toate ariile de dezvoltare: de la investiții în forța de muncă, dezvoltarea parteneriatelor cu producători locali, contribuțiile la bugetul de stat prin taxe și impozite, până la sprijinul acordat societății civile.
Lidl, focus pe susținerea producătorilor români și promovarea producției locale
În anul calendaristic 2022, retailerul a avut în sortimentul permanent peste 3.500 de produse dezvoltate cu furnizori locali și peste 100.000 de tone de legume și fructe românești disponibile la raft. Mai mult, anul trecut, compania a lucrat cu peste 450 de furnizori români pentru sortimentul permanent. Totodată, în cursul aceluiași an calendaristic, companiile Lidl din România a colaborat cu peste 2.500 de furnizori locali de bunuri și servicii.
Odată cu expansiunea la nivel local, Lidl România contribuie și la creșterea economică a comunităților locale prin crearea de noi locuri de muncă. Astfel, odată cu inaugurările magazinelor Lidl pe perioada anului calendaristic 2022, dar și prin inaugurarea celui mai mare depozit din portofoliul său, în comuna Fundeni, județul Călărași, retailerul a creat aproape 1.000 de noi locuri de muncă la nivel național, pentru toate nivelurile de pregătire profesională: atât în zona administrativă, cât și în zona operativă.
Citește și Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, vânzări de 154 miliarde de euro în anul financiar 2022
La începutul acestui an, compania a inaugurat noul depozit logisitic. Aflat pe un teren de peste 173.000 metri pătrați, în apropierea autostrăzii A2, în comuna Fundeni, județul Călărași, și cu o suprafață totală construită de peste 56.000 metri pătrați, cel de-al șaselea depozit din portofoliul Lidl România va deservi 55 de magazine din zona de Sud și Sud Est a țării, distanța medie între acestea fiind de 119 kilometri. Lucrările de construcție au durat doi ani și trei luni.
Lidl, peste 38 milioane de lei investiți în programe pentru comunitate
În completarea acestor contribuții, Lidl urmărește constant să minimizeze consumul de resurse și să reducă cât mai mult impactul asupra mediului, prin construcții sustenabile, operațiuni logistice eficiente, achiziții sustenabile, cu origine verificată și certificată, dar și prin demersuri de reducere a plasticului din ambalajele produselor marcă proprie.
În anul calendaristic 2022, Lidl România a investit peste 38 milioane de lei în programe de protejare a mediului, educație, dezvoltarea serviciilor de urgență, în dezvoltarea comunităților și parteneriate strategice prin care retailerul urmărește să contribuie la educație echitabilă și egalitate de șanse pentru copiii din România, dar și la reducerea nivelului de poluare cu plastic din mediul înconjurător.
Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Germania și Europa. Lidl operează în prezent peste 12.000 de magazine și peste 200 de centre logistice și depozite în 31 de țări. În prezent, Lidl are peste 360.000 de angajați, dintre care peste 10.500 în România, unde retailerul german are deschise peste 300 de magazine și șase centre logistice.