Lidl intră pe zona de e-commerce în Marea Britanie
Lidl va inaugura serviciile de e-commerce în Regatul Unit, una dintre puținele piețe majore în care compania activează majoritar offline.
Serviciile de comerț online au fost dezvoltate în parteneriat cu furnizorul de servicii online iForce, care mai lucrează pe această zonă cu lanțurile de retail Tesco și Waitrose. La jumătatea anului trecut, reprezentanții Lidl anunțau că sunt interesați de zona de e-commerce din Marea Britanie, la aproape un an de la înființarea unei noi divizii care să gestioneze proiectele de digitalizare, Lidl Digital Logistics.
În 2018, retailerul a demarat operațiunile online în Statele Unite, Belgia, Finlanda, Irlanda, Polonia, Spania și Slovacia. În aceste țări, Lidl a încheiat înțelegeri cu magazine sau supermarketuri online, eliminând astfel necesitatea unor modificări pe lanțul de aprovizionare sau a unor investiții în îmbunătățirea serviciilor logistice.
Tot în aceeași direcție, anul trecut Lidl a lansat pe piața din Franța o platformă de e-commerce dedicată gamei de produse Cien, care a venit în completarea site-ului de comercializare a vinului, dar și un magazin de vacanțe.
Cât despre piața locală, retailerul nu are niciun proiect concret, dincolo de magazinul online de vacanțe, lansat în iunie 2016. În România, Lidl operează 261 de magazine și 5 centre logistice. În termeni financiari, compania a raportat în 2018 afaceri de 7,78 miliarde de lei, în creștere cu 20% față de anul precedent.